جزئیات نامه “هنیه” به سران عرب؛ لزوم اقدامی فوری برای حمایت از قدس
جزئیات نامه “هنیه” به سران عرب؛ لزوم اقدامی فوری برای حمایت از قدس
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خواستار اقدامی فوری برای حمایت از ملت فلسطین و قدس شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های فلسطینی، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نامه‌هایی خطاب به سران، پادشاهان و حکام کشورهای اسلامی که در چهاردهمین نشست مکه شرکت خواهند کرد از آنها خواست که برای حمایت از قدس اقدامی فوری و حرکتی مؤثر انجام دهند.

هنیه با اشاره به خطرات و چالش‌های بزرگی که مسئله فلسطین با آن مواجه است و تشدید اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری و نوار غزه گفت: دولت آمریکا آشکارا از اسرائیل و برنامه‌های نژادپرستانه و جنایتکارانه این رژیم حمایت می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که دولت آمریکا از طریق مثلث کوشنر، گرینبلات و فریدمن اقدامات مشکوکی را با هدف بازاریابی برای طرح‌ها، راه‌حل‌های سیاسی و اقتصادی خود انجام می‌ده و همه این اقدامات در اصل برای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین و ضربه زدن به حقوق ملت فلسطین است.

هنیه از سران کشورهای شرکت کننده در کنفرانس مکه خواست که نقشه راهی برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین تدوین کرده و خواسته‌های ملت فلسطین در آزادسازی سرزمین و بازگشت به وطنشان را محقق کنند.

وی از سران کشورهای شرکت کننده در نشست مکه خواست که اقدامی فوری و تاثیرگذار برای محافظت از شهر قدس اشغالی، مسجدالأقصی، مقدسات اسلامی و مسیحی و مقابله با سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر اهمیت حمایت از مقاومت اهالی قدس و جلوگیری از یورش‌های مکرر شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالأقصی تاکید کرد.

هنیه بر مخالفت و ابطال همه طرح‌های دولت آمریکا و آنچه معامله قرن نام گرفته تاکید کرد و درباره خطرات ضربه زدن به حقوق ملت فلسطین و آرمان‌های آنها هشدار داد.

دو نشست اضطراری شورای همکاری خلیج‌فارس و نشست اتحادیه عرب در شهر مکه قرار است فردا نهم خرداد در شهر مکه برای بحث درباره پیامدهای حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات نفتی عربستان و حملاتی به چهار نفتکش در نزدیکی بندر «الفجیره» در دریای عمان، برگزار شود.