جزئیات نشست هیئت امنیتی مصر در غزه / هشدار مقاومت درباره عواقب ماجراجویی اشغالگران
جزئیات نشست هیئت امنیتی مصر در غزه / هشدار مقاومت درباره عواقب ماجراجویی اشغالگران
یک رسانه لبنانی جزئیات نشست هیئت امنیتی مصر با رهبران گروه‌های فلسطینی در نوار غزه را اعلام کرد.

جزئیات نشست هیئت امنیتی مصر در غزه/ هشدار مقاومت درباره عواقب ماجراجویی اشغالگران

یک رسانه لبنانی جزئیات نشست هیئت امنیتی مصر با رهبران گروه‌های فلسطینی در نوار غزه را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، هیئت امنیتی مصری که روز دوشنبه نوار غزه را پس از یک سفر یک روزه ترک کرد، فقط دو پرونده را در دیدار با رهبران گروه‌های فلسطینی بررسی کرد که یکی پرونده تنش افروزی اخیر علیه نوار غزه و دیگری موضوع مرزها میان نوار غزه و مصر بود.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع خود نوشت در خصوص پرونده نخست، منابع آگاه اعلام کردند که بحث و بررسی درباره آخرین وضعیت تفاهمات آتش بس و چگونگی بازگشت به حالت آرامش متقابل بود و پرونده دوم به بحث تامین امنیت مرزهای مشترک و پیگیری تدابیر امنیتی طرف فلسطینی پرداخت. با توجه به اینکه سفر هیئت امنیتی مصری پس از مدت کوتاهی از تهدیدهای اشغالگران مبنی بر حمله قاطع به نوار غزه صورت گرفت.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابعی در مقاومت نوشت یحیی السنوار فرمانده جنبش حماس در نوار غزه از دیدار با هیئت امنیتی مصری به خاطر مسائل امنیتی که مقاومت رعایت می‌کند، عذرخواهی کرد، زیرا هیچ تضمینی برای عدم اقدام تروریستی اسرائیل نیست.

نشست با هیئت امنیتی مصر در دفتر السنوار برگزار شد و نمایندگانی از جنبش حماس از جمله روحی مشتهی عضو دفتر سیاسی آن حضور داشت.

به گفته منابع الاخبار، نتانیاهو از طریق مسئولان امنیتی اسرائیلی که دو روز پیش با هیئت مصری در تل آویو دیدار کردند، خواستار بازگشت آرامش شده و در عین حال هشدار داده بود که با پوشش بین المللی و آمریکایی ضربه بزرگی به حماس وارد خواهد کرد.

در مقابل، جنبش حماس به هیئت امنیتی مصر گفته است که برای تنش تلاش نمی‌کند، ولی فشار اقتصادی که بر ملت غزه وارد می‌شود و عدم اجرای تفاهمات آتش بس منجر به فشار بیشتری در منطقه مرزی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، حماس تصریح کرد مادامی که وقت کشی و تاخیر و محدودیت ایجاد کردن از سوی اشغالگران ادامه داشته باشد،‌هرگز آتش بس مجانی وجود نخواهد داشت، این جنبش به اشغالگران درباره ارتکاب هرگونه حماقت یا دست زدن به عملیات ترور رهبران مقاومت هشدار داده و تاکید کرده است چنین حماقتی سبب شعله ور شدن آتش جنگ بزرگی خواهد شد که تاثیرات بزرگی بر دولت اشغالگر و سرانش خواهد داشت.

الاخبار در ادامه گزارش خود آورده است هیئت امنیتی مصری در پرونده دوم یعنی مناطق مرزی نوار غزه و مصر، مسائل فنی برای کنترل این مناطق و جلوگیری از هرگونه عملیات نفوذ از نوار غزه به سیناء و بالعکس را با مسئولان امنیتی فلسطینی بررسی کردند.

همچنین دو طرف درباره توسعه فعالیت تجاری و سفر از طریق گذرگاه زمینی رفح بحث و تبادل نظر کردند و دیدارهایی با مسئولان امنیت ملی فلسطینی و اداره گذرگاه رفح انجام شد.