برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام سبب افزایش مبادلات اقتصادی اقوام می‌شود
برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام سبب افزایش مبادلات اقتصادی اقوام می‌شود

حسن صادقلو, امشب در مراسم افتتاح جشنواره اقوام ایران زمین در گنبدکاووس اظهار داشت: برای تولیدات و حل مشکلات اقتصادی ,توسعه دانش بومی نیاز است و برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند این تبادل بومی را ایجاد کند. استاندار گلستان افزود: با توجه به اینکه انسان‌ها نیازمند شادی هستند و باید مدل شادی داشته باشند و جامعه‌ای که […]

اجتماعی

حسن صادقلو, امشب در مراسم افتتاح جشنواره اقوام ایران زمین در گنبدکاووس اظهار داشت: برای تولیدات و حل مشکلات اقتصادی ,توسعه دانش بومی نیاز است و برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند این تبادل بومی را ایجاد کند.

استاندار گلستان افزود: با توجه به اینکه انسان‌ها نیازمند شادی هستند و باید مدل شادی داشته باشند و جامعه‌ای که مدل شادی نداشته باشد نمی‌تواند شاد باشد,عملکرد مهم برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند تبادل مدل شادی و زمینه‌ساز آن باشد.

صادقلو یادآور شد: مدل شادی اقوام در گذشته همه پر محتوا و الهی و اهل بیتی بوده و این جشنواره‌ها می‌تواند این‌گونه شادی‌ها را به عنوان نماد شادی برای خانواده‌ها و جوانان عرضه کند.

استاندار گلستان تاکید کرد: تنها با مدل غم نمی‌توان جامعه را مدیریت کرد و این جشنواره‌ها ظرفیت خوبی هستند که باید با حضور شما تشویق به عرضه آن شود.

صادقلو گفت: میراث اقوام ما نشات گرفته از پیام‌های الهی است و با محتوای الهی است و ما دقیقا در این جشنواره‌ها این پیام‌ها را ارائه می‌دهیم.

استاندار گلستان اظهار کرد: ایجاد غرفه‌های مختلف در این جشنواره‌ها سبب مبادلات اقتصادی می‌شود و صاحبان تولید می‌توانند دانش بومی خود را با فروش تولیدات صادر کنند.

صادقلو تصریح کرد: یکی از خواص این جشنواره شناسایی اقوام با یکدیگر و آداب و رسوم آنها است و سبب می‌شود تا اقوام کشورهای مختلف با یکدیگر آشنا شوند.

استاندار گلستان افزود: از دیگر ظرفیت‌های این جشنواره شناسایی محتوای فرهنگی اقوام مختلف است که هر یک از رقص‌های اقوام مختلف مانند رقص خنجر ترکمن یا رقص شمشیر عرب نشان از پیام فرهنگی آن قوم است.