جشنواره گلیم و پسته در سیرجان آغاز شد
جشنواره گلیم و پسته در سیرجان آغاز شد
جشنواره گلیم و پسته با حضور سفرای ۱۵ کشور دنیا در سیرجان آغاز شد.

جشنواره گلیم و پسته در سیرجان آغاز شد

جشنواره گلیم و پسته با حضور سفرای ۱۵ کشور دنیا در سیرجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، جشنواره گلیم و پسته امشب با حضور غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به همراه سفرا و رایزن های اقتصادی ۱۵ کشور دنیا در سیرجان آغاز شد.

در این همایش نمایندگانی از کشور‌های اتریش، پاکستان، عراق، دانمارک، آفریقای جنوبی، روسیه، بلاروس، ونزوئلا، بلژیک، کره جنوبی، کره شمالی و تعدادی دیگر از کشور‌های آسیای مرکزی و آسیای میانه حضور دارند.

بازدید از دارستان دهکده جهانی گلیم سیرجان، بازدید از بزرگ‌ترین کارخانه فرآوری پسته ایران در جلال‌آباد سیرجان، بازدید از نمایشگاه گلیم و بازدید از منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر از دیگر برنامه‌های این گروه ۲۸ نفره از کشورهای مختلف دنیا در سیرجان است.

به گزارش تسنیم ۲۸ سفیر یا نماینده اقتصادی از کشورهای اتریش، پاکستان، عراق، دانمارک، آفریقای جنوبی، روسیه، بلاروس، ونزوئلا، بلژیک، کره جنوبی،کره شمالی و تعدادی از کشورهای آسیای مرکزی و آسیای میانه جهت بررسی مسائل اقتصادی و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمان به مدت سه روز در سیرجان، رفسنجان و کرمان حضور دارند.

در این مراسم سفرایی از کشورهای تاجیکستان، افغانستان، آفریقای جنوبی، قرقیزستان و بلاروس به همراه رایزن های اقتصای ۱۰ کشور دیگر حضور دارند.

در جشنواره پسته و گلیم استان کرمان، سفرا و رایزن‌های اقتصادی بیش از ۱۵ کشور به مدت سه روز مهمان استان کرمان خواهند بود.

“محمدجواد فدایی” استاندار کرمان در حاشیه استقبال از معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و سفرا ورایزن های اقتصادی ۱۵ کشور در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم حضور این سفیران و رایزن های ۱۵ کشور دنیا در استان کرمان، منجر به تبادلات اقتصادی، بازرگانی و اجتماعی استان کرمان با این کشورها و ما حصل این گفتگوها منجر به انعقاد تفاهمنامه هایی در آینده نزدیک شود.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم استقبال گفت: در ۶ ماهه اول امسال استان کرمان جزء ۷ استان برتر کشور در زمینه جذب سرمایه گذاری بوده است که این حضور سفیران و رایزن های اقتصادی می تواند به زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان کمک شایانی بکند.