جشن ۸۰ سالگی رادیو
جشن ۸۰ سالگی رادیو
کرونا نتوانست برگزارکنندگان جشن «ارمغان اردیبهشت» که چند سال است در سالروز تولد رادیو با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان رادیو برگزار می‌شود را منصرف کند و امسال هم این جشن به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد علیرضا دباغ ـ مدیر مسوول سایت «سرزمین هنر» که برگزاری جشن «ارمغان اردیبهشت» را برعهده دارد ـ درباره برپایی این جشن در شرایط خاص کنونی گفت: امسال رادیو ۸۰ ساله می‌شود و ما از ماه‌ها قبل برای این کار برنامه‌ریزی و هماهنگی کرده بودیم و قصد داشتیم این جشن را امسال باشکوه‌تر از قبل برگزار کنیم و با هماهنگی که با معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران داشتیم قرار بود بلافاصله بعد از اختتامیه جشنواره رادیو این جشن باشکوه در محیطی شاد و جذاب با حضور همه‌ی هنرمندان و شنوندگان علاقمند رادیو برگزار شود اما متأسفانه کرونا هم جشنواره رادیو و هم جشن «ارمغان اردیبهشت» را مانند سایر فعالیت‌های هنری تحت تاثیر قرار داد.

دباغ درباره نحوه برگزاری این جشن به صورت مجازی گفت: «از یکم اردیبهشت جشن «ارمغان اردیبهشت» در صفحه رسمی اینستاگرام «سرزمین هنر» شروع شده است و ما هر شب دو ساعت در لایو اینستاگرام با هنرمندان و علاقه‌مندان به رادیو همراه بودیم که تا چهار اردیبهشت ادامه خواهد داشت. هنرمندان زیادی در این دو شب شرکت کردند. آن‌ها درباره رادیو و خاطراتشان صحبت کردند و با کاربران فضای مجازی که علاقه‌مند به رادیو بودند تعامل و گفت‌وگو داشتند.»

او ادامه داد: مریم واعظ‌پور، حمید جاوید، سعید ناظمی، علیرضا تابان، مسعود خواجه‌وند و شهرام گیل‌آبادی از هنرمندانی بودند که در این مراسم مجازی ما و علاقه‌مندان رادیو را همراهی کردند.

این منتقد و کارشناس فرهنگی، رضا ساکی، انوشه میرمجلسی، نسیم رفیعی و سعید توکل را از مهمانان امشب (سوم اردیبهشت ماه) معرفی کرد که در لایو صفحه اینستاگرامی «سرزمین هنر» حضور خواهند داشت و با کاربران ارتباط مستقیم تصویری برقرار خواهند کرد.

دباغ انتشار گزیده فیلم‌های سال‌های گذشته جشن «ارمغان اردیبهشت» در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی را از اقدامات ویژه برای فردا (چهارم اردیبهشت) به مناسبت تولد هشتاد سالگی رادیو در ایران عنوان کرد و افزود: فردا از ساعت هشت صبح تا هشت شب فیلم‌ها را به اشتراک می‌گذاریم و از ساعت هشت شب تا ۲۴ برنامه لایو به صورت ویژه با حضور مهمانان زیادی برگزار خواهد شد.

در ادامه مریم قاسمی ـ تهیه‌کننده جشن‌های «ارمغان اردیبهشت» ـ جزییات برنامه‌ی چهارم اردیبهشت را به شرح زیر اعلام کرد: ما برای برگزاری جشن ارمغان اردیبهشت در هشتادمین سالگرد تولد رادیو در ایران با همه‌ی تمهیدات و تدارکاتی که از ماه ها قبل دیده و هماهنگ شده بود با مشکلات جهانی کرونا مواجه شدیم. با این وجود سعی کردیم با رعایت حفظ فاصله اجتماعی نگذاریم این جشن بزرگ ارمغان اردیبهشت تعطیل شود. بنابراین امسال به صورت مجازی و در فضای لایو اینستاگرام شروع به فعالیت کردیم که پیش درامد آن از یکشنبه ۳۱ فروردین آغاز شده و اصل جشن در روز چهارم اردیبهشت همزمان با هشتادمین سالگرد تولد رادیو به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

او ادامه داد:‌ چهارمین جشن ارمغان اردیبهشت شامگاه پنجشنبه (۴ اردیبهشت ماه) از ساعت ۸ شب در اینستاگرام هنرلند آغاز شده و حتما با حضور پر نشاط و فعال کلیه همکاران و پیشکسوتان ارجمند رادیو و همچنین شنوندگان همیشگی رادیو تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت در این مراسم در محضر اساتیدی همچون مریم نشیبا، امیر نوری، فرهنگ جولایی، شهریار کرمی و مریم جلالی و … میزبان حمیدرضا شاه‌آبادی (معاون صدا) خواهیم بود.

همچنین حسن خجسته، معاون اسبق صدا و بسیاری از هنرمندان عزیز در رشته‌های مختلف تئاتر سینما و موسیقی نیز در این جشن به صورت زنده حضور خواهند داشت.

هنرمندانی همچون مسعود رسام (تهیه‌کننده سینما و تلویزیون) و حسام ایمانی، احمد نایبی، پیام حصیری و … هم با ما همراه خواهند بود و با کاربران فضای مجازی در این جشن شرکت خواهند کرد.

  • منبع خبر : ایسنا