جعبه سیاه سانچی و کریستال باز شد/اعلام گزارش اولیه تا ساعاتی دیگر
جعبه سیاه سانچی و کریستال باز شد/اعلام گزارش اولیه تا ساعاتی دیگر

معاون دریایی سازمان بنادر از بازگشایی VDR هر دو کشتی سانچی و کریستال در چین خبر داد. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هادی حق شناس گفت: لحظاتی پیش پلمب جعبه سیاه VDR نفتکش سانچی و همینطور کشتی فله بر چینی باز و فرآیند رمزخوانی جعبه سیاه هر دو کشتی آغاز شد. وی ادامه داد: نمایندگان […]

معاون دریایی سازمان بنادر از بازگشایی VDR هر دو کشتی سانچی و کریستال در چین خبر داد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هادی حق شناس گفت: لحظاتی پیش پلمب جعبه سیاه VDR نفتکش سانچی و همینطور کشتی فله بر چینی باز و فرآیند رمزخوانی جعبه سیاه هر دو کشتی آغاز شد.

وی ادامه داد: نمایندگان کشور پاناما به عنوان کشور صاحب پرچم نفتکش سانچی، کشور هنگ کنگ به عنوان کشور صاحب پرچم کشتی فله بر کریستال، کشور چین  که در آب های آن این حادثه اتفاق افتاده و کشور ایران که اکثر نفرات جان باخته به آن اختصاص دارد، در این جلسه حضور داشتند. از ایران ٢ نماینده از سازمان بنادر و دریانوردی در این جلسه حاضر شده اند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: تا ساعاتی دیگر نتایج این نشست مشترک و جزئیات شروع فرآیندرمزخوانی جعبه سیاه دو کشتی را اعلام خواهیم کرد. اما مشخص شدن نتیجه نهایی رمزخوانی زمان بر است و ممکن است ماه ها طول بکشد.

همچنین صداوسیما به نقل از سرکنسول ایران در شانگهای چین هم گزارش داد که جعبه سیاه دو کشتی سانچی و کریستال با حضور نمایندگان ذی نفع باز شده و در حال بازخوانی است.

وی افزود: بازخوانی جعبه سیاه، زمان بر است و باید بررسی های فنی روی آن صورت گیرد.

سرکنسول ایران در شانگهای چین همچنین اظهار کرد: آزمایش «دی ان ای» گرفته شده از پیکرهای سانحه سانچی، برای مطابقت به ایران ارسال شد.