معرفی یک فناوری به منظور جلوگیری از سرک کشیدن افراد به گوشی دیگران
معرفی یک فناوری به منظور جلوگیری از سرک کشیدن افراد به گوشی دیگران

گوگل قصد دارد به منظور جلوگیری از سرک کشیدن افراد بر گوشی دیگران، یک فناوری مجهز به هوش مصنوعی را معرفی و عرضه کند تا کاربران بتوانند با بهره‌مندی از آن، به‌راحتی از گوشی خود در اماکن عمومی استفاده کنند. به نقل از وب سایت techsprouts، شاید برای شما نیز پیش آمده باشد زمانی که در […]

گوگل قصد دارد به منظور جلوگیری از سرک کشیدن افراد بر گوشی دیگران، یک فناوری مجهز به هوش مصنوعی را معرفی و عرضه کند تا کاربران بتوانند با بهره‌مندی از آن، به‌راحتی از گوشی خود در اماکن عمومی استفاده کنند.

به نقل از وب سایت techsprouts، شاید برای شما نیز پیش آمده باشد زمانی که در حال چک کردن یا مشاهده تصاویر خصوصی در گوشی هوشمند خود هستید، سنگینی نگاه دیگران را برروی گوشی خود حس کنید. در این حال، از اینکه دیگران به حریم خصوصی شما احترام نمی گذارند و سعی در سرک کشیدن به مطالب و تصاویر موجود در گوشی شما دارند، ناراحت شده باشید. اما هم اکنون گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که غول تکنولوژی گوگل برای جلوگیری از سرک کشیدن افراد غریبه بر گوشی شما، راه حلی اندیشیده است.

این فناوری به طور قطع نرم افزاری بوده و نیازمند اصلاحات سخت افزاری نخواهد بود. عملکرد این فناوری گوگل بدین گونه است که روی دوربین جلوی گوشی‌های هوشمند نصب شده و با تشخیص چهره افراد به‌جز کاربر و صاحب اصلی گوشی و جلوگیری از سرک کشیدن آنها عمل خواهد کرد.

این فناوری جدید از یک سری الگوریتم های تشخیص چهره و نگاه افراد غریبه مجهز به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تشکیل شده و موسوم به “حافظ الکترونیکی صفحه نمایش” یا e-screen protector است.

گوگل در تشریح این فناوری جدید، عنوان کرده است که فناوری محافظ صفحه مجهز به هوش مصنوعی، قادر خواهد بود در یک هزارم ثانیه، نگاه و چهره افراد غریبه را تشخیص دهد و از سرک کشیدن و کنجکاوی های نامربوط دیگران بر گوشی کاربر جلوگیری به عمل بیاورد.

چنین خبری به طور قطع، برای بسیاری از کاربرانی که از سرک کشیدن دیگران بر گوشی خود در اماکن عمومی ناراحت بودند، خبر بسیار خوشایندی محسوب می شود و پیش بینی می شود کاربران گوشی های همراه در سراسر جهان از چنین محصول یا پیشرفت نرم افزاری استقبال بی نظیری کنند.