تاثیر جنگ تجاری آمریکا بر قیمت نفت
تاثیر جنگ تجاری آمریکا بر قیمت نفت

جنگ تجاری آمریکا و چین که روز پنج شنبه دوباره با اظهارات ترامپ شعله‌ور شد، سبب شد تا قیمت نفت طی هفته گذشته کاهش یابد و بازارهای جهانی در آخرین روز کاری با قیمت ۶۷٫۱۱ دلار در هر بشکه بسته شدند.  قیمت نفت روز جمعه پس از اینکه دونالد ترامپ تهدید کرد که تعرفه‌های جدیدی […]

جنگ تجاری آمریکا و چین که روز پنج شنبه دوباره با اظهارات ترامپ شعله‌ور شد، سبب شد تا قیمت نفت طی هفته گذشته کاهش یابد و بازارهای جهانی در آخرین روز کاری با قیمت ۶۷٫۱۱ دلار در هر بشکه بسته شدند.

 قیمت نفت روز جمعه پس از اینکه دونالد ترامپ تهدید کرد که تعرفه‌های جدیدی برای چین نزدیک به ۲ درصد کاهش یافت و نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری میان دو تا از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان دوباره از سر گرفته شد.ترامپ روز پنج شنبه گفت به مقامات تجاری آمریکا دستور داده است تا تعرفه‌هایی بر ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر از واردات از چین اعمال کند که این ادغام تنش‌ها با پکن را تشدید کرد.

چین نیز روز جمعه هشدار داد در صورتی‌که آمریکا تهدید ترامپ را عملی کند، کاملا آماده است تا اقدامات تجاری تازه‌ای انجام دهد.

هر بشکه نفت برنت با ۱.۲۲ دلار کاهش ۶۷.۱۱ دلار فروخته شد. نفت خام امریکا نیز با ۱.۴۸ دلار کاهش ۶۲.۰۶ دلار معامله شد.

نفت برنت طی هفته گذشته ۲٫۸ درصد و نفت خام آمریکا ۴٫۴ درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین میزان کاهش از اوایل ماه فوریه به شمار می‌رود.

شاخص‌های سهام آمریکا نیز به علت بی‌ثباتی ناشی از جنگ تجاری کاهش یافت که بر قیمت نفت نیز تاثیر داشت.

بیکر هیوز، بزرگ ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد حفاران امریکایی در هفته منتهی به ۶ آوریل ۱۱ دکل نفتی بر تعداد دکل‌های نفتی افزودند و تعداد دکل‌های نفتی فعال در مجموع به ۸۰۸ دکل رسید که بالاترین میزان از مارس ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.