معامله قرن و کنفرانس بحرین مرده به دنیا آمدند
معامله قرن و کنفرانس بحرین مرده به دنیا آمدند
عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد معامله قرن یک توطئه آمریکایی-صهیونیستی است که منشاء و ایجاد آن توسط نتانیاهوست و توسط آمریکا و ترامپ اجرا می‌شود و رژیم‌های مرتجع عربی هم هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ماهر الطاهر عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین و داوود شهاب عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در یک نشست خبری با خبرنگاران که در ارتباط با کنفرانس منامه برگزار شد، شرکت کردند.

ماهر الطاهر تاکید کرد آنچه به عنوان معامله قرن و کارگاه بحرین خوانده می شود، مرده به دنیا آمدند.

معامله قرن یک توطئه آمریکایی صهیونیستی است  که منشاء و ایجاد آن توسط نتانیاهو و اجرای آن توسط آمریکا و ترامپ است و رژیم های مرتجع عربی هم هزینه های آن را پرداخت می کنند، رژیم هایی که با آمریکا و رژیم صهیونیستی توطئه و همدستی می کنند.

همه ملت ملت، معامله قرن را رد می کنند و تمام گروه های فلسطینی بدون استثنا آن را رد می کننند، حتی رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین هم قاطعانه آن را رد کرده است،در نتیجه شاهد موضع یکپارچه و متحد و فراگیر فلسطینیان در مخالفت با معامله قرن و کارگاه بحرین هستیم و این موضع متحد و اجماع فلسطینیان، معامله قرن را به شکست می کشاند.

وی خاطر نشان کرد تمام وعده هایی که داده اند از جمله وعده کمک پنجاه میلیارد دلاری، نیرنگ و فریبی بیش نیست و فلسطینیان هرگز آن را نخواهند پذیرفت و ما به مقاومت ادامه خواهیم داد تا روزی پرچم فلسطین بر فراز قدس و مسجدالاقصی به اهتزاز درآید.

اما گام بعدی پس از این اجماع در مخالفت با معامله قرن، این است که اول باید معاهده اسلو لغو شود، به رسمیت شناختن اسرائیل پس گرفته شود، و همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی متوقف شود و گام بعدی برای وحدت فلسطین را برداریم و رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین باید این گام ها را بردارد.

داوود شهاب عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی هم تاکید کرد خیلی نگران معامله قرن نباشید، چرا که این طرح، حلقه‌ای در سریال طولانی توطئه صلیبی صهیونیستی علیه امت اسلام و عربی است، دولت آمریکا بار دیگر می خواهد قدرت و هیمنه و سلطه و بقای اسرائیل را به عنوان یک ساختار و رژیم استعماری در منطقه عربی و اسلامی تقویت کند، استکبار جهانی و در راس آن ، آمریکا به دنبال حفظ اسرائیل برای بقای هیمنه و سلطه خود و اسرائیل در منطقه است.

نگرانی و حسرتی که ما فلسطینیان و همه امت اسلام دارند، به خاطر مشارکت برخی رژیم ها و حکام عرب در این توطئه بزرگ علیه ملت فلسطین است، اینها خطر این طرح برای آینده اعراب و مسلمانان را درک نمی کنند، آنچه جریان دارد تلاشی جدید برای فروپاشی و تجزیه منطقه و ایجاد مرزبندی به گونه ای است که به شیوه ها و سیاست های امپریالیستی آمریکا خدمت کند، این تهدیدی برای هویت و میراث تمدنی ما است.

داوود شهاب در ادامه این نشست که به میزبانی جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد، خاطر نشان کرد مسئولیت و وظیفه همه ما مسلمانان، ادامه مبارزه و مقابله با این توطئه بزرگ است که نه تنها فلسطین بلکه همه امت اسلام و عربی را هدف قرار داده است.

در راس اولویت های ترامپ و توطئه آمریکایی صهیونیستی، از بین بردن جایگاه قدس در وجدان و ذهن وفکر امت اسلامی است و همه ما، برای مقابله با معامله قرن و شکست آن، مسئلیت سنگینی داریم.