حاجی میرزایی: خوشحالم هیچ کاری در ایام کرونا تعطیل نشد
حاجی میرزایی: خوشحالم هیچ کاری در ایام کرونا تعطیل نشد
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امور تربیتی پایان ندارد و هیچ وقت به انجام نهایی اش نمی رسد گفت: این مسیر باب مفتوح و عرصه گسترده ای برای خلاقیت، نوآوری، اندیشه‌های ناب و عمیق است. به امور تربیتی ایمان دارم و خوشحالم هیچ کاری در ایام کرونا تعطیل نشد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد محسن حاجی میرزایی در مراسم گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی با بیان اینکه خداوند انسان را آفرید و او را مسجود ملائک قرار داد گفت: خداوند انسان را اکرام کرد و او را بزرگ داشت و جانشین خودش در روی زمین قرار داد و فرمود از روح خودم در او دمیدم.

وی افزود: اینها تعابیر بلندی است که در کلام آسمانی و نورانی خداوند درباره انسان آمده است. خداوند همه هستی را مفخر انسان کرد و همه را برای انسان خلق کرد. انسان موجودی بزرگ و پررمز و راز و چیکده خلقت هستی است و انسان بیهوده آفریده نشده است بلکه برای اهداف بلندی خلق شد. انسانی که بار سنگین امانت را بردوش می کشد وقتی به دنیا می آید هیچ نمی داند.

وزیر آموزش و پرروش با بیان اینکه انسان موجودیت بالقوه ای است که باید به فعلیت برسد گفت: برای اینکه انسان به آن درجات عالی برسد که به درگاه عبودیت و به فیض عبودیت نایل شود، خداوند فطرت انسان را توحیدی کرد و به او آموخت.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اولین مربی انسان‌ها خداوند است اظهار کرد: تمام اهداف هستی را منحصرا تربیت پشتیبانی می‌کند. اگر بناست که این چرخ هستی بر مدار آنچه خالق هستی مقدر کرده بچرخد تربیت باید وجود داشته باشد که مربی اش خداوند، پیامبر اکرم، ائمه اطهار و تمام کسانی هستند که در این وادی قدم می گذارند.

وی افزود: تاج کرامت بر سر مربیان پرورشی است و در کار خطیری وارد شده اید  که این مجال شکر گذاری دارد. این وظیفه در عین حال که خطیر است بزرگ  و هم پرخطر است و اگر درست ایفا شود در امتداد مسیر هدایت انبیای الهی است و اگر با کاستی توام شود لطماتی دارد. شیطان هم همینکار را می کند و در امر تربیت اخلال و وسوسه می کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امور تربیتی کار مهمی است و ایام هفته تربیت را به همه تبریک می گویم گفت: امور تربیتی پایان ندارد. هیچ وقت به انجام نهایی اش نمی رسد و این مسیر باب مفتوح و عرصه گسترده ای برای خلاقیت، نوآوری، اندیشه‌های ناب و عمیق است. به امور تربیتی ایمان دارم و خوشحالم هیچ کاری در کرونا تعطیل نشد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ما در امور تربیتی ضامن تربیت هستیم و ارزیابی امور تربیتی با تحقق تربیت میسر می شود گفت: تمام این ابزارها و امکان‌ها یک کارکرد دارد اینکه به ما و امور تربیتی برای تحقق هدف کمک کند. انتقال دانش از سوی معلمان قابل تغییر نیست. شبکه شاد و تلویزیون ابزارهایی برای تحقق این هدف هستند، ما نمی‌توانیم تعلیم و تربیت را به فضای مجازی و تلویزیون بسپریم زیرا معلمان و مربیان مسئول تربیت هستند.

وی افزود: امسال در بحث بسته‌های تحولی در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی کارهای خوبی در حال انجام است. برنامه هر دانش‌آموز یک نقش و مهارت اجتماعی با جدیت دنبال می‌شود. درخواست دارم تمام مدیران کل استان‌ها تلاش کنند تا این هدف محقق شود.

  • منبع خبر : ایسنا