حال و هوای بد وزنه‌برداری در آستانه اعزام به قهرمانی جهان/ تیمی که فقط بلیت دارد!
حال و هوای بد وزنه‌برداری در آستانه اعزام به قهرمانی جهان/ تیمی که فقط بلیت دارد!
وزنه‌برداران در حالی که باید تمام تمرکزشان معطوف به وزنه زدن در  مسابقات قهرمانی جهان باشد، فشار روانی این که مبادا اعزام تیم در دقیقه ۹۰ لغو شود را تحمل می‌کنند.

وزنه‌برداران در حالی که باید تمام تمرکزشان معطوف به وزنه زدن در  مسابقات قهرمانی جهان باشد، فشار روانی این که مبادا اعزام تیم در دقیقه ۹۰ لغو شود را تحمل می‌کنند.

به گزارش صبح اقتصاد، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در تاشکند ازبکستان آغاز شده است.  تیم ملی وزنه‌برداری زنان (۴ ورزشکار) و مردان ایران (۱۰ ورزشکار) قرار است جمعه تهران را به مقصد تاشکند ترک کنند و این در حالی است که در فاصله دو روز تا اعزام نگرانی در چهره ملی‌پوشان کاملا هویدا بود.

مشکلات مالی فدراسیون و بحث این که اگر پول نرسد، اعزامی در کار نیست استرس را به جان وزنه‌برداران انداخته است مبادا قهرمانی جهان را از دست بدهند. مشکل شدید مالی فدراسیون از گوشه و کنار شنیده می‌شد حتی این که این مساله باعث شده که خود وزنه‌برداران مجبور شوند برای تامین نیازهای غذایی خود از جیب هزینه کنند و شاید آن‌ها این تصور را داشتند که در برابر هزینه‌هایی که از جیب می‌دهند حداقل قرار است در قهرمانی جهان وزنه بزنند. اما در حال حاضر وزنه‌برداران می‌گویند  تنها بلیت سفر به تاشکند ازبکستان را در دست دارند  مبلغی که لازم است برای پرداخت هتل و ورودی مسابقات  پرداخت شود، هیچ کدام تامین نیست. وزنه‌برداران صراحتا اعلام کردند این که مدال بگیریم و در فرودگاه به استقبال‌مان بیایند و گل گردن‌مان بیندازند به دردمان نمی‌خورد ما الان به حمایت مسوولان نیاز داریم.
این که چرا فدراسیون وزنه‌برداری به این حال و روز افتاده نیاز به بررسی مفصل دارد اما نکته این است چرا وزنه برداران  در آستانه اعزام باید دغدغه فکری دیگری غیر از وزنه زدن داشته باشند.

در روز گذشته که رییس کمیته ملی المپیک از اردوی وزنه‌برداران بازدید داشت، وزنه برداران لب به گلایه گشودند و عنوان کردند که مشکلات مالی فدراسیون فشار زیادی را به آن‌ها وارد کرده است و شرایط به گونه‌ای بوده که حتی در تامین آب معدنی هم با مشکل مواجه بودند. اما با وجود تمام این مشقت‌هایی که در این مدت کشیده‌اند تنها نگرانی آن‌ها لغو اعزام در دقیقه ۹۰ به دلیل تامین نشدن منابع مالی است و آن‌ها خواستار این هستند که با توجه به تمریناتی که داشتن و امکان مدال‌آوری تیم، ارز لازم تهیه شود تا بتوانند  در قهرمانی جهان شرکت کنند.

آن‌چه از صحبت‌ها مشخص بود وزارت ورزش روی خوشی به وزنه‌برداری نشان نداده و حالا ماجرا هر چه که هست نباید این وزنه‌برداران قربانی شوند.  مدال جهانی ممکن است زندگی آن‌ها را تغییر دهد بنابراین اعزام نشدن فقط انگیزه را در آن‌ها می‌کشد.
پس از قهرمانی جهان می‌توان به این پرداخت که چرا رشته‌ای مانند وزنه‌برداری با تمام قدمت، اعتبار و مدال آوری که داشته به این حال و روز افتاده که برای تهیه صبحانه ملی‌پوشان خود مشکل داشته اما آنچه  اکنون مهم است، نباید امید ۱۴ ورزشکار ناامید شود.