حبابی که با آن کرونا نمی‌گیرید!
حبابی که با آن کرونا نمی‌گیرید!
شرکت چینی یک حباب شخصی طراحی کرده که دارای چراغ هایی با نور مافوق بنفش است که هوای اطراف فرد را ایزوله می کند. این حباب در برابر ابتلا به ویروس کرونا از فرد محافظت می کند.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از دیلی میل، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان  سبب شده نوآوری های مختلفی برای مقابله با آن طراحی شود.”حبابی که با آن کرونا نمی‌گیرید!”

در همین راستا شرکت چینی Dayong Sun یک حباب شخصی طراحی کرده که چارچوبی از جنس فیبر دارد و مانند بال های خفاش است. این حباب را می توان مانند کوله پشتی استفاده کرد تا از ابتلا به ویروس کرونا در امان ماند.

 

این حباب در کل از جنس ترموپلاستیک و مجهز به چراغ های مافوق بنفش است که داغ می شوند و دمای آنها به حدی بالا می رود که هرگونه پاتوژنی در هوا را از بین می برد و در نتیجه یک محیط بسته استرلیزه برای کاربر خود ایجاد می کند.

البته سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده لامپ های نور مافوق بنفش نباید در مجاورت پوست استفاده شوند زیرا روی آن حساسیت ایجاد می کنند.

به گفته شرکت طراحی این حباب مانند شیشه جلویی خودرو از فرد محافظت می کند. همچنین سیم هایی داغ در شیشه تعبیه شده که در زمستان  برف و یخ را آب می کند.  “حبابی که با آن کرونا نمی‌گیرید!”

این شرکت با الهام از بتمن و البته خفاش این حباب را طراحی کرده است.

از شروع ویروس کرونای جدید تا به امروز داروها و روش‌های درمانی مختلفی برای درمان کرونا مورد تحقیق و آزمایش‌های بالینی قرار گرفته‌اند؛ در حال حاضر، طبق آخرین خبرها معاون وزیر علوم و فناوری چین خبر از تحقیقاتی مؤثر در زمینه آزمایش‌های اولیه ساخت واکسن ویروس کرونا داده است اما باید توجه داشت که مراحل ساخت واکسن ممکن است یک یا دو سال طول بکشد.

کشف واکسن برای درمان ویروس کرونا به معنای ریشه‌کن کردن این بیماری نیست، در واقع روش‌ها و آزمایش‌های بالینی هر موسسه تحقیقاتی با دیگری متفاوت است و تا درمانی قطعی برای این ویروس کشف شود، زمان زیادی مانده است.

ادعای ساخت واکسن و درمان کرونا توسط معاون وزیر علوم و فناوری چین به این معناست که در ابتدا باید تحقیقات انجام شده بر روی گونه‌های خاصی از حیوانات انجام شود، بعد از به دست آوردن نتایج مثبت از آزمایش بر روی گونه‌های جانوری، محققین بررسی‌ها و آزمایش‌های خود را بر روی انسان شروع می‌کنند.

  • منبع خبر : مهر