حبس های کمتر از شش ماه اجرا نمی شود
حبس های کمتر از شش ماه اجرا نمی شود
دادستان تهران گفت: افرادی که هنوز حکم شش ماه حبس آنها اجرا نشده است، مشروط بر اینکه شاکی نداشته باشند، مشمول عفو می شوند.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد عباس جعفری دولت‌آبادی در گفتگویی رادیویی در رابطه با عفو به مناسبت چهلمین سال پیروی انقلاب اسلامی گفت: این عفو در سال های پیش هم انجام می شد، اما امسال گسترده تر شده است، به طوری که اگر حکم حبس شش ماهه کسی به هر دلیلی اجرا نشده باشد، مشروط بر اینکه شاکی نداشته باشند، مشمول عفو می‌شوند.

وی افزود: در این طرح عفو، کمک قابل توجهی به زنان سرپرست خانوار شده است. همچنین تخفیف خوبی برای خانواده شهدا و ایثارگران و بیماران لاعلاج در نظر گرفته شده است.

دادستان تهران گفت: همواره مشکلی در رابطه با زندانیانی که بیماری صعب العلاج داشتند وجود داشت که بنا بر این عفو گسترده اگر این افراد بیرون از زندان و مشغول درمان خود باشند، مشمول عفو می‌شوند.

دادستان تهران افزود: تمام کسانی که غیرقانونی وارد و خارج از کشور شدند هم حبس و جریمه آنها عفو شد. علاوه بر این محکومین جزای نقدی تا ده میلیون ریال که حکم آنها اجرا نشده است، مشمول عفو می شوند. تمام شلاق های تعزیری هم مشمول عفو شدند.

دادستان تهران گفت: البته شرایطی برای مشمولان قید شده است. افرادی که شاکی خصوصی دارند باید رضایت شاکی خود را جلب کنند.

دولت آبادی به استثناهای طرح عفو گسترده اشاره کرد و گفت: قاچاق مواد مخدر و اسلحه و جرایم امنیتی بالای یک سال و آدم ربایی، سرقت مسلحانه، اختلاس، پولشویی مواردی است که مشمول عفو نمی شود.

  • منبع خبر : مهر