حجم استخراج بیت‌کوین نصف شد
حجم استخراج بیت‌کوین نصف شد
بیت کوین مرحله نصف شدن پاداش استخراج را پشت سر گذاشته است. این سومین بار در تاریخ بیت کوین است که تعداد استخراج دیجیتالی جدید این «رمزارز» به نصف تقلیل پیدا می کند.

حجم استخراج بیت‌کوین نصف شد

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، بیت کوین مرحله نصف شدن پاداش استخراج را پشت سر گذاشته است. این سومین بار در تاریخ بیت کوین است که تعداد استخراج دیجیتالی جدید این «رمزارز» به نصف تقلیل پیدا می کند.

در ساعت ۸:۲۳ دقیقه به وقت بریتانیا تعداد ۶۳۰ هزار بیت کوین به طور دیجیتالی استخراج شد. صنعت «رمزارز» سخت منتظر این رویداد از پیش طرح ریزی شده و پیامدش بر بهای بیت کوین بوده است.

در حال حاضر بلوک های بیت کوین در حین استخراج (روند تولید رمزارز از طریق محاسبات قدرتمند کامپیوتری برای حل مسائل پیچیده ریاضی) بجای ۱۲.۵ واحد، شامل  ۶.۲۵ واحد خواهد بود.

برنامه نصف شدن پاداش استخراج این رمزارز، برای هر چهار سال درنظر گرفته شده و هدف آن مبارزه با تورم و اطمینان از کمیاب بودن آن است.

از زمان ایجاد بیت کوین در سال ۲۰۰۹، بیش از ۱۸ میلیون واحد این رمزارز تولید شده، اما تقلیل استخراج به نصف به معنی آن است که تا سال ۲۱۴۰ طول خواهد کشید تا کلیه ۲۱ میلیون بیت کوین استخراج دیجیتالی شود.

اقدامات پیشین در نصف کردن استخراج دیجیتالی بیت کوین، موجب افزایش ناگهانی وشدید بهای این رمزارز شد و اکنون تحلیگران معتقدند بازار باید منتظر یک افزایش بهای دیگر باشد.

بیت کوین در حال حاضر به بهای ۸۷۸۹ دلار معامله می شود که با ۲۰ هزار دلار بالاترین نرخش در سال ۲۰۱۷ فاصله بسیاری دارد.

نایجل گرین، مدیر موسسه مشاوره مالی «دو ویِر» به ایندیپندنت گفت: «در گذشته، اقدام به نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین با افزایش چشمگیر بهای آن همراه بوده است. نصف شدن پاداش استخراج در سال ۲۰۱۶، ارزش بیت کوین را ۳۰۰ درصد افزایش داد.»

«دلیلی وجود ندارد که این بار، بازار با افزایش شاخص بلند-مدت بهای بیت کوین، واکنش نشان ندهد. در واقع، روندی که بالقوه در راه است احتمالا از جهش بهای پیشین چشمگیرتر خواهد بود زیرا مردم بیش از گذشته به وجود و عملکرد بیت کوین، استفاده بلند مدت آن و نیاز به وجوه دیجیتالی آگاه شده اند.»