رشد حجم و ارزش معاملات در بورس
رشد حجم و ارزش معاملات در بورس

برترین گروه های صنعت نیز با بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به نمادهای خودرو، محصولات فلزی و فلزات اساسی بود. در داد و ستدهای اولین روز مهر ماه حجم و ارزش معاملات رشد قابل توجهی کرد. سرمایه گذاران بورس تهران بیش از یک میلیارد و ۷۳۶ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های […]

بورس

برترین گروه های صنعت نیز با بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به نمادهای خودرو، محصولات فلزی و فلزات اساسی بود.

در داد و ستدهای اولین روز مهر ماه حجم و ارزش معاملات رشد قابل توجهی کرد.

سرمایه گذاران بورس تهران بیش از یک میلیارد و ۷۳۶ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را به ارزش ۴ هزار و ۳۴ میلیارد ریال در ۱۰۴ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

در جریان معاملات اولین روز هفته شاخص بورس پس از صعودهای پرقدرت هفته گذشته، اندکی استراحت کرد.

شاخص کل امروز با افت ۳۳ واحدی در رقم ۸۵ هزار و ۷۹۸ قرار گرفت. شاخص بازار اول امروز ۵۱ واحد افت کرد اما شاخص بازار دوم ۸۱ واحد بالا رفت.

نمادهای فولاد مبارکه، ملی، سرمایه گذاری معادن و فلزات و گل گهر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص افت این متغیر را ثبت کردند. در مقابل نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پردیس و ایران خودرو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

برترین گروه های صنعت نیز با بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به نمادهای خودرو، محصولات فلزی و فلزات اساسی بود.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای های وب، پتروشیمی شیراز، پتروشیمی کرمانشاه، داروسازی اسوه، فراورده های نسوز ایران، پتروشیمی پردیس و ایران خودرو دیزل بود.

در مقابل نمادهای سرمایه گذاری البرز، قند شیرین خراسان، پاکشو، فروسیلیس، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، فرآوری مواد معدنی ایران و ریخته گری تراکتورسازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در پایان معاملات امروز بانک ملت با معامله بلوکی بیش از ۶۳۸ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و نیرو محرکه با معامله بلوکی یک هزار و ۲۸۴ میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.