حذف واژه “دشمن” از سند دفاعی کره جنوبی در قبال کره شمالی
حذف واژه “دشمن” از سند دفاعی کره جنوبی در قبال کره شمالی

کره جنوبی در سند دفاعی جدید خود از لحن بهتری برای خطاب قرار دادن همسایه شمالی خود استفاده کرده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سند دفاعی دوسالانه سئول، کره شمالی دیگر دشمن کره جنوبی نیست. این اولین بار از سال ۲۰۱۰ و همان سالی است که ۵۰ تبعه کره جنوبی در حمله‌ای که […]

کره جنوبی در سند دفاعی جدید خود از لحن بهتری برای خطاب قرار دادن همسایه شمالی خود استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سند دفاعی دوسالانه سئول، کره شمالی دیگر دشمن کره جنوبی نیست. این اولین بار از سال ۲۰۱۰ و همان سالی است که ۵۰ تبعه کره جنوبی در حمله‌ای که به کره شمالی نسبت داده می‌شود، کشته شدند.

در سند دفاعی کره جنوبی دیگر از لغاتی مانند “دشمن”، ” دشمن حاضر” و یا “دشمن فعلی” استفاده نمی‌شود. با اینحال در این سند همچنان اشاره شده که تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی ” تهدیدی برای صلح و ثبات شبه جزیره کره” به شمار می‌رود.

واژه “دشمن” مدتها بود که به عنوان منبعی برای عداوت بین دو کره مورد استفاده قرار می‌گرفت.

مون جائه این، رئیس جمهوری لیبرال کره شمالی پس از حضور در قدرت به بهبود روابط با کره شمالی به شدت علاقه نشان داد و در سال گذشته و پس از آزمایشات تسلیحاتی قدرتمند کره شمالی به پیونگ یانگ نزدیک شد.

در همین ارتباط رئیس‌‌جمهور کره جنوبی اخیرا گفته پیونگ یانگ باید گام‌هایی شجاعانه به سوی خلع سلاح هسته‌ای بردارد. 

رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرده که پیشنهاد برداشته شدن تحریم ها برای از سرگرفته شدن همکاری با کره شمالی را مطرح می کند.

به گفته وی “شرایط برای انجام پروژه های اساسی با کره شمالی فراهم شده و به دنبال لغو تحریم های اعمالی بر این کشور در سریعترین وقت ممکن هستیم.”