حذف کاربران غیرفعال از توییتر
حذف کاربران غیرفعال از توییتر
توییتر با پیام دادن به حساب‌های کاربری غیرفعال سعی دارد به پاک‌سازی تعداد اکانت‌های موجود در این شبکه اجتماعی بپردازد.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد توییتر به تازگی اعلام کرده است که به صاحبان آن دسته از حساب‌های کاربری که به مدت بالغ بر شش ماه غیرفعال بوده و آنها در این مدت وارد اکانت توییتری خود نشده‌اند، ایمیل داده و به آنها مبنی بر احتمال سلب نام کاربری و اکانت آنها هشدار خواهد داد.

توییتر بدون شک یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود که تاکنون سعی داشته نظر و توجه خیل عظیمی از کاربرانش را با افزودن قابلیت های جدید به پلتفرم خود به سمت و سوی خود جلب کند.

حالا در تازه ترین اخبار و گزارش های منتشر شده در وب سایت gsmarena به نظر می‌رسد که توییتر در تلاش است تا آن دسته از افرادی که به مدت زیادی وارد حساب کاربری خود نشده اند، را نیز به سمت خود بکشاند و در صورت عدم تمایل آنها به فعالیت در این شبکه اجتماعی، نام کاربری و حساب آنها به صورت خودکار مسدود و ملغی شود تا کاربران جدید بتوانند با سرعت و سهولت بیشتری به انتخاب نام کاربری در توییتر بپردازند.

به عقیده تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، این اقدام توییتر به منظور افزایش پویایی و فعالیت کاربران در توییتر صورت گرفته است تا بدین ترتیب کاربران غیرفعال به طور خودکار از دور خارج شده و جای خود را به کاربران فعال و جدید دهند.

در ژوئن ۲۰۱۱ تعداد کاربران این وبگاه از مرز ۲۰۰ میلیون نفر گذشت و تعداد ۲۰۰ میلیون توییت در روز به ثبت رسید. این عدد برابر با نوشتن ده میلیون صفحه کتاب در روز است یا برابر با نوشتن ۸۱۶۳ نسخه از کتاب جنگ و صلح اثر لئو تولستوی می‌باشد، خواندن این تعداد از توییت حدود ۳۱ سال طول می‌کشد و بلندی آن‌ها به روی هم برابر با ۱۴۷۰ فوت ارتفاعی نزدیک به برج تایوان در تایپه خواهد شد.[۳۸] شرکت توییتر رشد سریعی را تجربه کرده‌است. در سه‌ماهه اول سال ۲۰۰۷، ۴۰۰٫۰۰۰ تویت ارسال شد، این رقم در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۰۸ به ۱۰۰ میلیون توییت رسید و در فوریه ۲۰۱۰ کاربران توییتر روزانه ۵۰ میلیون تویت در روز به این وب‌سایت فرستادند.[۳۹] در ژوئن ۲۰۱۰ در حدود ۶۵ میلیون توییت در روز که برابر است با فرستادن ۷۵۰ تویت در هر ثانیه به توییتر، ارسال شد. در ماه مارس ۲۰۱۰، بیش از ۷۰۰۰۰ برنامه‌های کاربردی برای توییتر به ثبت رسید تا ژوئیه ۲۰۱۱ بیش از یک میلیون نرم‌افزار برای توییتر توسط توسعه دهندگان نوشته شد که این نرم‌افزارها توسط شرکت توییتر تأیید و ثبت شده‌اند.
طبق آخرین آمار موجود در سال ۲۰۱۵ توییتر دارای بیش از ۲۸۲ میلیون کاربر فعال است. به تعبیر جالب دیگری اگر توییتر با تعداد کاربران موجود خود به عنوان کشوری اعلام استقلال کند، دوازدهمین کشور پرجمعیت جهان خواهد بود. تعداد توییت‌های ارسالی توسط این کاربران در روز حدود ۵۰۰ میلیون توییت است. ۶۳٪ از برندهای دنیا حساب کاربری توییتر گوناگون دارند و حدود ۹۲٪ این تعداد بیش از یک توییت در روز ارسال می‌کنند که نشان دهندهٔ فعالیت آن‌ها و موفقیت توییتر در جذب بازاریابان و فعالان حوزه بازاریابی است. همچنین در سال ۲۰۱۵ توییتر به عنوان دومین شبکه مورد اجتماعی پر کاربرد برای حوزه B2B شناخته شده‌است. در نهایت اثر نفوذ تبلیغات در توییتر به سطحی رسیده‌است که طبق آمار اعلام شده، تبلیغات در این شبکه ۸ تا ۲۴ برابر فیس‌بوک، کلیک می‌شوند و این نکته به موفقیت توییتر در زمینهٔ تبلیغات آنلاین اشاره دارد.

  • منبع خبر : ایسنا