حزب‌الله عراق: آمریکا مرتکب حماقت شد/ پاسخ به تجاوزات قاطع و کوبنده خواهد بود
حزب‌الله عراق: آمریکا مرتکب حماقت شد/ پاسخ به تجاوزات قاطع و کوبنده خواهد بود
سخنگوی رسمی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد که پاسخ به تجاوزات آمریکا ضد مواضع حشد شعبی در شهر مرزی القائم٬ قاطع و کوبنده خواهد بود.

حزب‌الله عراق: آمریکا مرتکب حماقت شد/ پاسخ به تجاوزات قاطع و کوبنده خواهد بود

سخنگوی رسمی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد که پاسخ به تجاوزات آمریکا ضد مواضع حشد شعبی در شهر مرزی القائم٬ قاطع و کوبنده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، محمد محیی سخنگوی رسمی گردان‌های حزب الله عراق در یک مصاحبه ویژه با پایگاه خبری العهد اعلام کرد که آمریکا خود را در یک چالش بزرگ قرار داده و ممکن است به زودی بخش زیادی از اعتبار و جایگاه خود را به عنوان یک کشور بزرگ از دست بدهد. وی اضافه کرد: ما آماده مقابله‌ایم٬ اما در انتظار دستورات فرماندهی هستیم و پاسخ ما قاطع و کوبنده خواهد بود.

متن این مصاحبه به شرح زیر است:

ماهیت این حمله چه بود و آیا پیش‌بینی می‌شد که این اتفاق بیفتد و نشانه‌هایی از وقوع آن وجود داشت؟

محیی: در خلال دوره گذشته اتهامات زیادی از سوی ایالات متحده متوجه گردان‌های حزب‌الله عراق بوده مبنی بر اینکه این گردان‌ها عامل هدف قرار گرفتن برخی پایگاه‌های آمریکایی که آخرین آن‌ها پایگاه «کی وان» بود، هستند. آنها همچنین ادعا کردند که یک پیمانکار آمریکایی در این پایگاه کشته شده است؛ در این زمان آمریکا و رسانه‌های آن و نیز رژیم صهیونیستی برای بهانه‌تراشی به منظور مورد هدف قرار دادن حشد شعبی٬ یک کمپین گسترده به راه انداختند مبنی بر اینکه گردان های حزب‌الله عامل حمله به این پایگاه بوده است.

موضع آمریکا و نیز رژیم صهیونیستی در دشمنی با حشد شعبی کاملا بارز است؛ آنها گروه‌ها و نیروهای حشد شعبی را تهدیدی برای موجودیت خود و خطری جدی برای امنیت صهیونیست‌ها می‌دانند.

در نتیجه ایالات متحده و رژیم صهیونیستی تلاش‌هایی به منظور مورد هدف قرار دادن حشد شعبی ترتیب دادند. آنها قبل از این مرحله تلاش کردند تا از اعتراضات مردمی عراق سوءاستفاده کرده و این تظاهرات‌ها را به جنگ داخلی و هرج ومرج بکشانند که با آگاهی مردم و اقدامات حشد شعبی در این امر به نتیجه نرسیدند. آمریکا که در ایجاد یک پوشش برای ضربه زدن به گردان‌های حزب الله عراق و حشد شعبی شکست خورده بود٬ در مرحله دوم از خلال این ادعا که پایگاه‌های آن مورد هدف قرار گرفته است به طور مستقیم وارد عمل شد.

 آمار نهایی شهدا و زخمیان این حملات چقدر است؟

محیی: آمار نهایی که تاکنون اعلام شده ۲۷ شهید و ۵۱ زخمی بوده است و می‌دانید که این ضربه بسیار بزرگی بود و در آن از هواپیماها و سلاح‌های پیشرفته استفاده شده بود. به اعتقاد من حقیقت ماجرا در این آمار متوقف نمی‌شود؛ من به جامعه عراق و جامعه بین‌المللی و اسلامی و عربی می‌گویم که امروز ۴۰ میلیون عراقی مورد هدف قرار گرفتند٬ کسانی که شهید و زخمی شدند ۴۰ میلیون عراقی بودند و کسانی که حاکمیت و هویت و موجودیت آنها نقض شده ۴۰ میلیون عراقی هستند.

 آیا در میان این شهدا افراد غیرعراقی نیز دیده می‌شد؟

محیی: طبیعتا نه! این‌ها دروغ‌هایی است که آمریکا همواره در تلاش برای نشر آنهاست و رسانه‌هایی مانند «العربیه» و «الحدث» و «الحره» که وابسته به آن هستند٬ این دروغ‌ها را منتشر می‌کنند.

امروز آمریکا احمقانه‌ترین عملیات خود را در طول این سالها در عراق انجام داد. این عادت ایالات متحده است که گردان‌های حزب‌الله عراق و حشد شعبی را مورد هدف قرار دهد٬ اما آن را علنی نمی‌کند.

اما امروز با این گستاخی و با این شفافیت٬ دشمنی خود را نشان داد و ما معتقدیم که این یک حماقت بزرگ بود و واکنش‌ها و مواضع و اتقاقاتی که امروز در خیابان‌های عراق می‌افتد دلیل روشنی بر این امر است.

 آیا فکر می‌کنید که زمان‌بندی این تجاوز عمدا انتخاب شده بود و منطقه‌ای که حمله در آن اتفاق افتاد با توجه به این که در مرز عراق با سوریه است پیام خاصی داشت و آیا این تجاوز ارتباطی با شکست عربستان در یمن و نتایجی که از زبان سخنگوی نیروهای مسلح یمن مطرح شد دارد؟

محیی: طبیعتا٬ آمریکا در تحقق اهداف خود که در تلاش برای رسیدن به آنها بود شکست خورد. ایالات متحده در داخل عراق به دنبال راه اندازی یک جنگ داخلی بود و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی اظهار کرده بود که در استفاده از تظاهرات عراق برای کشاندن آن به جنگ داخلی به عنوان پوششی برای ضربه زدن به مواضع حشد شعبی و مقاومت٬ با آمریکا هماهنگ هستیم.

آمریکا مدت‌ هاست که برای ایجاد هرج و مرج در عراق و تضعیف حشد شعبی تلاش می‌کند و شاید طرح «داعش» در عراق و سوریه که با حمایت آمریکا چه از نظر مالی و چه سلاح و…همراه بود٬ برای اجرای همین برنامه‌های واشنگتن صورت گرفت.

 فکر می‌کنید اتفاقی که امروز افتاد٬ فرصتی برای انسجام و اتحاد گروه‌های مردمی عراق باشد؟

محیی: بله٬ واقعا یک فرصت بزرگ است٬ خدا را شکر که دشمن ما احمق بود و این حماقتی بود که آمریکا پیامدهای آن را در داخل عراق محاسبه نکرده است.

امروز همه عراقی‌ها از معترضان تا نیروهای سیاسی و مردمی با وجود اختلافاتی که در مواضعشان دارند٫ همگی به عنوان ملت عراق متحد شده و آمریکا را محکوم کردند و خواستار اخراج نیروهای آن از عراق هستند.

گروه‌های مقاومت قول داده‌اند که یک پاسخ کوبنده به آمریکا بدهند٬ آیا این پاسخ٬ اخراج آمریکا از عراق خواهد بود؟

محیی: بعد از سال ۲۰۱۲ مقاومت عراق در شکل نظامی خود به این صورت پس از اشغالگری آمریکا در عراق به وجود آمد و با امکانات محدود خود توانست وحشت در دل آمریکایی‌ها انداخته و آنها را وادار به عقب‌نشینی کند.

امروز عراق می‌تواند با پیشرفت‌های وسیع نظامی خود٬ آمریکا را مجبور به خروج از عراق کند. ما پیش از این نمی‌توانستیم با موشک‌های خود پایگاهی مانند «عین‌الاسد» را مورد هدف قرار دهیم اما امروز این کار آسان و ممکن است. آمریکا خود را در برابر یک چالش بزرگ و مرحله سخت قرار داده و به زودی ممکن است بخش زیادی از اعتبار و جایگاه آن به عنوان یک کشور بزرگ از دست برود.

 آیا می‌توانیم بگوییم که اکنون در مرحله پاسخ محتمل هستیم؟

محیی: بله٬ ما این را در بیانیه‌های خود اعلام کرده‌ایم که آماده مقابله‌ایم ٬ امادر انتظار دستورات فرماندهی هستیم و البته این پاسخ کوبنده و قاطع خواهد بود.

پیام شما برای ملت عراق و ارتش آمریکا در خاک عراق چیست؟

محیی: پیام ما برای مردم عراق روشن است؛ ما همگی فرزندان این ملت هستیم و چه در موضوع مربوط به مطالبات آنها و چه دفاع از آنها (همانطور که در مقابله با هسته‌های داعش که یک تهدید بزرگ هستند نشان دادیم) در کنار این ملت هستیم.

اما درباره آمریکایی‌ها؛ به آنها توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهند از نیروهای خود محافظت کنند٬ آنها را از خاک عراق بیرون بکشند٬ زیرا هیچ توجیهی برای حضور آنها در کشور ما وجود ندارد.