حزب الله لبنان: اجازه تحمیل دیکته‌های آمریکا به دولت جدید را نمی‌دهیم
حزب الله لبنان: اجازه تحمیل دیکته‌های آمریکا به دولت جدید را نمی‌دهیم
عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت که ما به آمریکا اجازه نخواهیم داد دیکته‌های خود را بر دولت جدید تحمیل کند.

حزب الله: اجازه تحمیل دیکته‌های آمریکا به دولت جدید را نمی‌دهیم

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت که ما به آمریکا اجازه نخواهیم داد دیکته‌های خود را بر دولت جدید تحمیل کند.

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، به نقل از المنار، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: بدترین صحنه‌ای که دیدیم این است که برخی از فاسدان سوار بر موج اعتراضات شده و برای حفاظت از خود به هدایت جنبش مردمی پرداختند.

وی افزود: برخی احزابی که متهم به فساد و مسئول سیاست‌های اقتصادی و مالی نادرست هستند جنبش مردمی را به نبرد تسویه حساب با دشمنان سیاسی خود سوق دادند و بحران اقتصادی دشوار را به بحران سیاسی دشوارتری تبدیل کردند و کشور را به هرج و مرج و خطر غرق شدن در فتنه سوق دادند.

نبیل قاووق خواستار حمایت از جنبش مردمی که خواهان اصلاحات اقتصادی و رشد اقتصادی کشور است شد و در عین حال تاکید کرد که توهین و ناسزاگویی از سوی معترضان و مردم غیرقابل قبول است.

عضو شورای مرکزی حزب الله گفت که منحرف کردن جنبش مردمی از اهدافش منجر به از بین رفتن جنبش خواهد شد و امید اصلاحات از بین می‌رود و در نتیجه فاجعه اقتصادی و مالی برای همه رخ خواهد داد.

نبیل قاووق گفت که آنچه در این مرحله لازم است مقابله با بحران‌های اقتصادی، مالی و زندگی قبل از تسویه حساب‌های سیاسی است.

وی اظهار داشت: برخی از شخصیت‌ها و احزاب سیاسی تنها هم و غمشان تسویه حساب با دشمنانشان است و اولویت آنها نجات کشور نیست و برخی نیز در خارج بر تغییر معادلات سیاسی و موازنه قدرت یعنی تحقق دستاوردهایی به ضرر مقاومت و وحدت ملی و ثبات دل بسته‌اند.

قاووق تاکید کرد که حزب الله به دنبال دولت مورد اعتمادی است و برای تشکیل دولتی قابل اعتماد و قوی که صدای مردم را بشنود و قادر به پیشبرد اقتصاد و محاکمه فاسدان و بازگرداندن اموال غارت شده باشد تلاش خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب الله گفت: آمریکا علنا وارد خط بحران لبنان شده و می‌خواهد از جنبش مردمی برای تحقق دستاوردهای سیاسی خود استفاده کند. موضع ما در حزب الله روشن و علنی است و ما اجازه نخواهیم داد که دیکته‌های آمریکا به دولت جدید راه یابد و به آمریکا اجازه نخواهیم داد که در این مرحله و سایر مراحل دستاوردهای سیاسی محقق کند.