حزب کارگر انگلیس: گزینه انتخابات زودهنگام روی میز است
حزب کارگر انگلیس: گزینه انتخابات زودهنگام روی میز است

حزب اپوزیسیون انگلیس می‎گوید چنانچه توافق نهایی درخصوص برگزیت در پارلمان رای نیاورد، برای برگزاری انتخابات زودهنگام تلاش می‎کنیم. به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، «کایر استارمر» سخنگوی حزب «کارگر» انگلیس می‌گوید چنانچه پارلمان به توافق برگزیت رای منفی بدهد؛ اپوزیسیون به دنبال برگزاری انتخابات ملی و حتی همه‌پرسی برگزیت […]

حزب اپوزیسیون انگلیس می‎گوید چنانچه توافق نهایی درخصوص برگزیت در پارلمان رای نیاورد، برای برگزاری انتخابات زودهنگام تلاش می‎کنیم.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، «کایر استارمر» سخنگوی حزب «کارگر» انگلیس می‌گوید چنانچه پارلمان به توافق برگزیت رای منفی بدهد؛ اپوزیسیون به دنبال برگزاری انتخابات ملی و حتی همه‌پرسی برگزیت دیگری خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر توافق برگزیت رای نیاورد؛ باید همه گزینه‌ها از جمله رای‌گیری عمومی را درنظر بگیریم.

این  درحالی است که «لیام فاکس» وزیر تجارت انگلیس روز شنبه در اظهاراتی هشدار داد که لندن ممکن است نتواند درخصوص برگزیت به توافق با اتحادیه اروپا دست یابد.

وزیر تجارت انگلیس در این باره اعلام کرد: هنوز مسائل مهمی در این باره باقی مانده که درباره آن توافقی صورت نگرفته است؛ لذا پایان سختی را برای مذاکرات پیش رو داریم.

اظهارات وزیر تجارت انگلیس در حالی بیان می شود که «جرمی هانت» وزیر خارجه این کشور پیشتر اعلام کرده بود که لندن تا پایان ماه جاری میلادی به توافقی برای برگزیت دست خواهد یافت.

گفتنی است بر پایه توافقات اولیه میان لندن و بروکسل، قرار است انگلیس تا ماه مارس ۲۰۱۹ میلادی از اتحادیه اروپا جدا شود؛ اقدامی که صاحبنظران به آن به دیده تردید می نگرند.