حسان دیاب استعفای دولت را با عون مطرح کرد
حسان دیاب استعفای دولت را با عون مطرح کرد
همانطور که پیش بینی می‌شد با بالا رفتن تعداد استعفاهای وزیران خود نخست وزیر نیز کنار برود، او موضوع استعفای دولتش را با رئیس‌جمهوری در میان گذاشت.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  پیشتر و پس از انفجار بیروت چندین تن از وزیران کابینه حسان دیاب استعفا کردند و به این ترتیب کابینه لبنان از حد نصاب لازم افتاده است. گفته می‌شود حسان دیاب بدون تشکیل جلسه استفعا می‌کند. قرار بود امروز جلسه‌ کابینه برگزار شود اما به حد نصاب لازم برای تشکیل جلسه نرسید.

سایت النشره گزارش داد، حسان دیاب با میشل عون، رئیس جمهوری تماس گرفته و با او موضوع استعفای دولت و شرایط کنونی را در میان گذاشته است.

النشره در ادامه براساس اطلاعات واصله می‌گوید استعفای دولت قطعی است و گفته می‌شود نواف سلام مامور تشکیل کابینه خواهد شد.

به نقل از بی بی سی عربی، مروان عبود، استاندار بیروت اعلام کرد که تعداد کشته شدگان در انفجار روز سه شنبه گذشته در بندر بیروت، از مرز ۲۰۰ تن گذشت.

استاندار بیروت خاطرنشان کرد که تعداد زیادی از کارگران خارجی و رانندگان کامیون‌ها نیز همچنان مفقود هستند و گمان می‌رود که آنها در این انفجار کشته شده‌اند.”حسان دیاب استعفای دولت را با عون مطرح کرد”

در پی این انفجار، هزاران تن نیز زخمی شدند و ده‌ها تن نیز مفقودند.

صدها هزار تن نیز در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که شدیداً تخریب شده و بسیاری از این خانه‌ها بدون پنجره، درب، آب و برق هستند.

به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بیروت پس از دو شب تظاهرات گسترده در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان پس از انفجار بیروت، امروز (دوشنبه) شاهد حالت آماده‌باش امنیتی است.

در همین راستا، تمامی راه های منتهی به پارلمان لبنان توسط موانع امنیتی بسته شدند.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که فراخوان هایی برای تظاهرات امروز ظهر در بیروت همزمان با نشست احتمالی دولت صادر شده است.

یکشنبه شب نیز بیروت شاهد اعتراضات مردمی و درگیری میان تظاهرکنندگان خشمگین با نیروهای امنیتی بود.

از سوی دیگر، هنری الحلو، یکی از نمایندگان پارلمان لبنان نیز از سمت خود استعفا کرد.

همچنین شبکه اسکای نیوز مدعی شده تعدادی از وزرای لبنان بر استعفا از دولت این کشور پافشاری دارند و طرف‌های سیاسی تلاش‌ دارند آنها را از این تصمیم منصرف کنند.

  • منبع خبر : ایسنا