حسین پور: بر اساس کدام منطق ۸۵ درصد مردم دو برابر الگو برق مصرف کرده اند؟
حسین پور: بر اساس کدام منطق ۸۵ درصد مردم دو برابر الگو برق مصرف کرده اند؟
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چگونه مردم در فصل تابستان که با قطعی های مکرر در ساعات اوج مصرف مواجه بودند، دو برابر الگوی مصرف برق استفاده کرده اند.

به گزارش صبح اقتصاد یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چگونه مردم در فصل تابستان که با قطعی های مکرر در ساعات اوج مصرف مواجه بودند، دو برابر الگوی مصرف برق استفاده کرده اند.

کمال حسین پور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات سخنگوی صنعت برق مبنی بر  مصرف بیش از ۸۵ درصد مشترکین دو برابر الگوی مصرف، بیان کرد: ما این توجیه را برای افزایش قیمت برق بول نداریم. چگونه مردم در فصل تابستان که ۲ الی ۴ ساعت در ساعات اوج مصرف با قطعی برق مواجه بودند، دو برابر الگوی مصرف برق استفاده کرده اند که امروز با افزایش قیمت مواجه شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: از کجا معلوم که صنعت برق نمی خواهد کسری بودجه خود را از جیب مردم جبران کند؟ قطعا مجلس در روزهای آینده در این زمینه جلسه برگزار خواهد کرد و باید آمار واقعی ارائه شود. این امر اصلا منطقی نیست که ۸۵ درصد مشترکان بیش از دو برابر الگوی مصرف برق استفاده کرده اند. قطعا مجلس با تصمیمات خلاف قانون برخورد خواهد کرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه ما از اصلاح الگوی مصرف استقبال می کنیم و قطعا این گام باید در بخش دولتی و خصوصی در حوزه ساختمان سازی برداشته شده و سازمان نظام مهندسی نیز باید در این زمینه ورود کند. لازم است بستر لازم برای اصلاح الگوی مصرف در ساختمان ها فراهم شود. ما از طریق مجلس نیز این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: قطعا در سال های آینده نیز با وضعیت خشکسالی مواجه خواهیم بود و اصلاح الگوی مصرف امری اجتناب ناپذیر است و باید گام های کارشناسی در این حوزه برداشته شود.