حضور اینفانتینو در جشن عربستانی‌ها پس از تفاهمنامه ایران و قطر!
حضور اینفانتینو در جشن عربستانی‌ها پس از تفاهمنامه ایران و قطر!

در شرایطی که فدراسیون فوتبال ایران در تلاش برای تغییر رای AFC و لغو بازی با تیم‌های عربستانی در کشور بی طرف است، رئیس فیفا امروز به عربستان سفر کرد! جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال امروز یکشنبه وارد ریاض شد تا دیدار و جلساتی را با مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور داشته باشد. اینفانتینو […]

در شرایطی که فدراسیون فوتبال ایران در تلاش برای تغییر رای AFC و لغو بازی با تیم‌های عربستانی در کشور بی طرف است، رئیس فیفا امروز به عربستان سفر کرد!

جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال امروز یکشنبه وارد ریاض شد تا دیدار و جلساتی را با مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور داشته باشد. اینفانتینو روز گذشته برای تماشای بازی رئال مادرید در جام باشگاه های جهان در ابوظبی حضور داشت.

طبق اعلام سایت «ارم نیوز»، قرار است فردا دوشنبه جشنی در عربستان به مناسبت صعود تیم ملی این کشور به جام جهانی برگزار شود و اینفانتینو سرشناس ترین میهمان این جشن خواهد بود.

این سفر در شرایطی صورت گرفته است که فدراسیون فوتبال ایران با همراهی قطر فشار زیادی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی های لیگ قهرمانان آسیا با نمایندگان عربستان در خاک خود آورده اند و حتی هفته پیش یک تفاهمنامه همکاری  امضا کردند. دبیر کل AFC چندی پیش اعلام کرده بود لغو بازی مسابقات ورزشی در کشور بی طرف شامل حال تیم های عربستانی و ایرانی نمی شود و نمایندگان ایران و عربستان باید در کشور بی طرف با هم بازی کنند.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران هم اعلام کرده است این رای بر خلاف مصوبه اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا است و در صورت پافشاری AFC  به بازی در کشور بی طرف، به فیفا و دادگاه عالی ورزش شکایت خواهد کرد.

باوجود این، فدراسیون فوتبال عربستان با دعوت از رئیس فیفا و ترتیب دادن ملاقات با پادشاه عربستان نشان داد که هنوز یک قدم از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران جلو است. عربستانی ها که نفوذ و تاثیرگذاری خود را در سطح بالای ورزش و فوتبال آسیا بارها به رخ کشیده‌اند، حالا با دعوت از شخص اول فوتبال دنیا مسیر لابی‌ها را تغییر دادند تا معادلات فوتبال آسیا پیچیده‌تر شود.