حضور سپاه و بسیج در اجرای پروژه‌ها سبب پایین آمدن هزینه‌ها شده است
حضور سپاه و بسیج در اجرای پروژه‌ها سبب پایین آمدن هزینه‌ها شده است
استاندار زنجان گفت: حضور سپاه و بسیج در کنار سازمان‌ها در پروژه‌ها باعث پایین آمدن هزینه‌ها و صرفه اقتصادی می‌شود و سپاه و بسیج امکانات سخت‌افزاری خوبی داشته و در بدنه مردم جایگاه ویژه‌ای دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، فتح‌الله حقیقی در مراسم سالروز بسیج سازندگی با تبریک ماه رمضان با اشاره به اینکه مجلس در سال ۶۲ بسیج سازندگی را مصوب کرد و کار آن برای توسعه و آبادانی روستاها بود اظهار داشت: در سال ۷۹ به دستور مقام معظم رهبری به جهت استفاده از شور و نشاط جوانان جهت ایجاد شخصیت و ماندگاری در جوانان برای امر توسعه و آبادانی و پر کردن اوقات فراغت سپاه و بسیج ملزم  به مشارکت  با یکدیگر در توسعه روستاها  شدند.

وی با اشاره به اینکه ما امروز شاهد این هستیم که بسیج سازندگی و سپاه با مشارکت هم در توسعه روستاها گام‌های مهمی برداشته‌اند و کارهای خوبی انجام داده‌اند، افزود: ما در بارندگی‌های اخیر در استان و در کشور جایگاه سپاه و بسیج را دیدیم که جایگاه انکارناپذیری دارند.

حقیقی با بیان اینکه حجم بارندگی‌ها در سطح استان ما نسبت به استان‌های دیگر کم بود، گفت: بارندگی‌های امسال دو برابر سال گذشته بود و اگر مراقبت نمی‌کردیم سبب بروز خسارت‌های غیرقابل جبران می‌شد که با کمک سپاه جلو خسارت‌های زیاد گرفته شد.

وی گفت: فرمانده سپاه استان علاوه بر حضور فعال در استان در بارندگی‌های اخیر در استان‌هایی سیل‌زده دیگر نیز حضور فعال در برپایی موکب‌ها  و کمک‌رسانی داشت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه فعالیت‌های بسیج آثار و برکات زیادی دارد گفت:  بسیج و سپاه  روحیه ایثارگری بسیار بالایی دارند و بالاترین توان خودشان را به‌کار می‌گیرند که بهترین خدمات را ارائه دهند و ما اکنون در شرایط کنونی نیاز مبرم به بسیج و سپاه داریم تا در کنار دستگاه‌های دیگر حضور  داشته باشند.

وی به طرح همکاری سپاه با استانداری و دیگر سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: سپاه طرح خود را در مورد پروژه‌ها  وهمکاری با استانداری و دیگر سازمان‌ها ارائه دهد تا  در شورای برنامه ریزی توسعه استان‌ها تصویب شود و اعتبار لازم تخصیص یابد تا هم  موازی‌کاری نشود و هم هزینه‌ها کمتر ‌شود.

حقیقی به دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: آمریکا دشمنی ۴۰ ساله با انقلاب اسلامی دارد و ما شاهد اوج این دشمنی در شرایط کنونی هستیم و این  قابل قیاس با گذشته تا آنجا که به صورت آشکار در امور کشورها و پیمان‌ها دخالت می‌کند و همه ما باید مقاومت مان را تقویت کنیم و وحدت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما مشکل معیشتی داریم، افزود: باید در شرایط کنونی باید یک صدا بوده و وحدت داشته باشیم.

استاندار زنجان به رونق تولید اشاره کرد و گفت: مفهوم رونق تولید این است  که ما به اشتغال خانواده و بنگاه‌های خرد، متوسط و بزرگ اهمیت بدهیم و چابک‌سازی کنیم.

وی عنوان کرد: در گذشته به بانک‌ها تسهیلات برای وام دادن به روستاییان  داده شده ولی به دلیل ضامن زنجیره‌ای که برای روستاییان در نظر گرفته می‌شد این تسهیلات به آنها تعلق نمی‌گرفت اما در جلسه‌ای که با شورای بانک‌ها داشتیم که بانک‌ها حق  چنین کاری را ندارند این مسئله حل و فصل شد.

حقیقی به هزینه خسارت ناشی از سیل اشاره کرد و گفت: هزینه خسارت ناشی از سیل اخیر بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که دولت باید از اعتبارات دیگر برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کند.

وی افزود: ما باید در پروژه‌ها بهره‌وری خود را بالا ببریم و هزینه‌ها را کم کنیم و تلاش کنیم از امکانات سخت افزاری  خود و از نیروهای انسانی داوطلب استفاده کنیم.