حضور پمپئو در نشست «لیما» علیه ونزوئلا
حضور پمپئو در نشست «لیما» علیه ونزوئلا
وزیر خارجه آمریکا از طریق ویدئو کنفرانس در نشستی علیه دولت مشروع کاراکاس که به میزبانی کانادا و با حضور وزرای خارجه گروه لیما برگزار می‎شود؛ مشارکت خواهد کرد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از مشارکت در نشست گروه لیما خبر داد که قرار است با موضوع تحولات ونزوئلا در کشور کانادا برگزار شود.

البته طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مشارکت پمپئو در این نشست که امروز در اتاوا برگزار می‌شود از طریق ویدئو کنفرانس خواهد بود.

این نشست که در سطح وزرای خارجه و با حضور نمایندگان ۱۴ کشور آمریکای لاتین برگزار می‌شود موضِعی مخالف با دولت مشروع کاراکاس دارد و به گفته «کریستیا فریلند» وزیر خارجه کانادا، هدف از آن اتخاذ اقداماتی در حمایت از «خوان گوایدو» غاصب ریاست جمهوری ونزوئلا است.

حدود ۱۲ روز پیش، گوایدو رئیس کنگره ملی ونزوئلا با برخورداری از حمایت واشنگتن، خود را رئیس جمهوری ونزوئلا معرفی و نیکلاس مادورو را فاقد صلاحیت برای ادامه نقش قانونی خود عنوان کرد.

این درحالی است که گوایدو از ارتش ونزوئلا نیز خواسته تا به مادورو پشت کند.

همزمان، آمریکا با اعمال تحریم علیه صنعت نفت ونزوئلا، از فشار اقتصادی به عنوان ابزاری برای واداشتن مردم به همراهی با گوایدو استفاده می‌کند.

  • منبع خبر : مهر