حضور پینگ‎پنگ‎بازان دریک میدان بین‎المللی پیش از اعزام به اندونزی
حضور پینگ‎پنگ‎بازان دریک میدان بین‎المللی پیش از اعزام به اندونزی

بنا به اعلام دبیر فدراسیون تنیس روی میز، ملی‎پوشان این رشته در فاصله زمانی پایان مسابقات جهانی تا آغاز بازی‎های آسیایی، حداقل در یک میدان بین‎المللی شرکت خواهند کرد. محمود نظری با اشاره به حضور برادران عالمیان و ندا شهسواری در کاپ تنیس روی میز آسیا گفت: در غیاب این بازیکنان، اردوی تیم ملی در […]

بنا به اعلام دبیر فدراسیون تنیس روی میز، ملی‎پوشان این رشته در فاصله زمانی پایان مسابقات جهانی تا آغاز بازی‎های آسیایی، حداقل در یک میدان بین‎المللی شرکت خواهند کرد.

محمود نظری با اشاره به حضور برادران عالمیان و ندا شهسواری در کاپ تنیس روی میز آسیا گفت: در غیاب این بازیکنان، اردوی تیم ملی در هر دو بخش مردان و زنان و با حضور سایر دیگر نفرات اعزامی به مسابقات جهانی سوئد و نفرات منتخب تیم جوانان در تهران درحال پیگیری است. در آکادمی بین المللی تنیس روی میز مریم صامت، صبا صفری و پریناز حاجیلو (بازیکنان اعزامی به مسابقات جهانی سوئد) همراه با بازیکنان منتخب جوانان زیر نظر فاطمه کیوانی پیگیر تمرینات شان هستند. در محل فدراسیون هم تمرین تیم ملی مردان در حال انجام است.

وی ادامه داد: افشین نوروزی، امین احمدیان و میعاد لطفی (نفرات اعزامی به مسابقات جهانی سوئد) در کنار امیرحسین هدایی و حمیدرضا طاهرخانی (نفرات اول و دوم تور ایرانی) و چند نفر از بازیکنان منتخب تیم جوانان، بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی مردان هستند. تا زمان اتمام کاپ آسیا و بازگشت تیم ایران، تمرینات این تیم زیر نظر محمدرضا میرالماسی دنبال می شود. البته وی همزمان به تمرینات تیم بانوان هم سرکشی لازم را دارد و مشاوره لازم را برای این تیم نیز خواهد داشت.

به گفته دبیر فدراسیون تنیس روی میز، بعد از اتمام رقابت های کاپ آسیا و بازگشت نوشاد و نیما عالمیان و ندا شهسواری، این بازیکنان چند روز استراحت خواهند داشت سپس به ترکیب اردونشینان تیم ملی مردان و زنان اضافه خواهند شد.

نظری با یادآوری اینکه مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان از ۸ اردیبهشت ماه در سوئد آغاز می شود و تیم ایران نیز ۶ اردیبهشت ماه عازم محل برگزاری این رقابت ها می شود، خاطرنشان کرد: بعد از کامل شدن دوباره ترکیب اردونشینان، تمرینات تیم ملی به صورت مستمر تا زمان اعزام به سوئد در تهران پیگیری می شود. به جز پیگیری تمرینات داخلی، برنامه مصوب دیگری تا پیش از اعزام به سوئد نخواهیم داشت. در واقع کاپ آسیا آخرین برنامه ای بود که اعزام نماینده به آن، پیش از مسابقات جهانی اجرا شد.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز با ابراز امیدواری از اینکه پینگ پنگ بازان ایران در رقابت های قهرمانی جهان بتوانند نتایج ایده آلی کسب کنند،  تصریح کرد: بازی های آسیایی دومین رویداد مهم و تعیین کننده ای است که امسال باید در آن شرکت داشته باشیم. در این زمینه جلساتی با مسئولان کمیته ملی المپیک داشته ایم اما هنوز نشست نهایی برگزار نشده تا تکلیف مان به طور دقیق روشن شود و مشخص شود که دقیقا با چند بازیکن در این بازی ها حضور خواهیم داشت. در هر صورت اینکه قطعا بهترین ترکیب را برای بازی های آسیایی در اختیار خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در فاصله زمانی پایان مسابقات جهانی سوئد و آغاز بازی های آسیایی اندونزی که حدود سه ماه است، برنامه تمرینی کامل و دقیقی برای ملی پوشان اجرا خواهیم کرد. کلیات این برنامه مشخص است. در نظر داریم در این فاصله زمانی حداقل یک اعزام بین المللی برای بازیکنانی که در بازی های آسیایی شرکت خواهند کرد، داشته باشیم. طبق تقویم مصوب فدراسیون جهانی، رویدادهایی که در آن مقطع برگزار می شود را در نظر خواهیم داشت. اگر بتوانیم حضور در حدقل یکی از این رویدادها را برای تیم ملی تدارک ببینیم، خیلی خوب است.

نظری تاکید کرد: تا زمان نهایی شدن برنامه اعزام برون مرزی، هیچ صحبتی در مورد آن نخواهیم داشت. اما آنچه مسلم است با وجود بالا رفتن قیمت دلار و یورو، تلاش مان این است برنامه های پیش بینی شده برای تیم های ملی به موقع اجرا شود تا به روند آماه سازی بازیکنان خللی وارد نشود.