راهکاری برای حفاظت از عکس‌ها و فیلم‌های روی گوشی
راهکاری برای حفاظت از عکس‌ها و فیلم‌های روی گوشی

همه ما روی گوشی‌های خود اطلاعات گوناگونی نگهداری می‌کنیم. بخشی از این اطلاعات فیلم‌ها وعکس‌هایی است که به بهانه‌های مختلف آنها را از طریق گوشی ثبت کرده‌ایم. بنابراین باید در نگهداری این‌گونه اطلاعات روی گوشی خیلی حساس باشید چرا که راه‌های مختلفی برای از بین رفتن آنها یا دسترسی بدون اجازه برخی افراد به آنها […]

همه ما روی گوشی‌های خود اطلاعات گوناگونی نگهداری می‌کنیم. بخشی از این اطلاعات فیلم‌ها وعکس‌هایی است که به بهانه‌های مختلف آنها را از طریق گوشی ثبت کرده‌ایم. بنابراین باید در نگهداری این‌گونه اطلاعات روی گوشی خیلی حساس باشید چرا که راه‌های مختلفی برای از بین رفتن آنها یا دسترسی بدون اجازه برخی افراد به آنها وجود دارد.

 برنامه‌های گوناگونی برای حفاظت از عکس‌ها و فیلم‌های روی گوشی شما وجود دارد. یکی از جدیدترین و کاربردی‌ترین برنامه‌ها در این زمینه Hide Photos & Videos است. این برنامه عکس‌ها و فایل‌های ویدئویی شما را به کمک الگوریتم AES که یک نوع رمزنگاری پیشرفته است محافظت می‌کند. این برنامه شرایطی فراهم می‌کند که شما روی تمامی یا بخش‌هایی از عکس‌ها و ویدئوهای موجود در گوشی قفل بگذارید به‌طوری که این عکس‌ها از نمایش در بخش گالری عکس‌های گوشی شما نیز غیر قابل رؤیت باشد. این امکان پنهان شدن تصاویر و ویدئو کمک می‌کند تا اگر گوشی شما به دست کسانی افتاد یا دزدیده شد، امکان مشاهده فایل‌های تصویری روی گوشی شما را نداشته باشند. شما می‌توانید از طریق همین اپلیکیشن نیز به تمامی فایل‌های تصویری ذخیره شده در گالری گوشی خود دسترسی داشته باشید. بنابراین برای اینکه امنیت دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در این اپ بالا برود می‌توانید برای ورود به آن از پترن یا پین کد استفاده کنید تا تنها خودتان از طریق وارد کردن الگو قفل برنامه به تصاویر و ویدئوهای روی گوشی دسترسی داشته باشید. البته این برنامه تنها با این کارها امنیت حفظ فایل‌های تصویری گوشی شما را بالا نمی‌برد بلکه با کمک قابلیت Fake Login این شرایط را فراهم می‌کند که فردی که قصد دارد بدون اجازه شما به گالری تصاویرتان دسترسی پیدا کند فریب بخورد.با فعالیت کردن این قابلیت در برنامه فردی که بدون اجازه شما قصد وارد شدن به گالری گوشی‌تان را دارد به صفحه لاگین دروغین راهنمایی می‌شود که در آن اطلاعات غیر مرتبط از اطلاعات خصوصی شما وجود دارد. البته برای استفاده از این قابلیت باید نسخه پولی برنامه را دریافت کنید. این برنامه بدون این قابلیت به‌صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است. اما کاربران سیستم عامل ios برای حفاظت از گالری تصاویر خود می‌توانند از برنامه Lock Photos Secret Photo Vault کمک بگیرند.