حفره امنیتی آیفون
حفره امنیتی آیفون
در پی روشن شدن نابهنگام نشانگر دوربین کاربران آیفون به هنگام کار با اینستاگرام در سیستم عامل iOS 14، شرکت اینستاگرام اعلام کرد که این نقطه ...

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد در پی روشن شدن نابهنگام نشانگر دوربین کاربران آیفون به هنگام کار با اینستاگرام در سیستم عامل iOS 14، شرکت اینستاگرام اعلام کرد که این نقطه ضعف نرم افزاری امنیت کاربران را تهدید نمی کرده و اکنون اشکال برطرف شده است.حفره امنیتی آیفون”

مشکل زمانی کشف شد که عده‌ای از کاربران آیفون در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کردند به هنگام استفاده از اینستاگرام و در حالی که هیچ عکس یا ویدئویی نمی گرفته اند، نشانگر سبز دوربین گوشی به نشانه روشن بودن فعال شده است.

یک سخنگوی اینستاگرام با اعلام اینکه این حفره امنیتی اکنون رفع شده است، گفت: «ما تنها وقتی دسترسی به دوربین داریم که کاربران اجازه آن را بدهند برای مثال در زمان رفتن کاربر از تایم لاین اینستاگرام به بخش گرفتن عکس. ما دریافتیم که در سیستم عامل iOS نسخه ۱۴ یک حفره امنیتی وجود دارد که به اشتباه نشان می دهد شخصی در حال استفاده از دوربین شما است در حالی که واقعا این طور نیست. ما به دوربین شما در چنین موقعیت هایی دسترسی نداریم و هیچ محتوایی ضبط نشده است.»

از زمان عرضه نسخه ۱۴ سیستم عامل iOS شماری از ایرادات و نقص‌های امنیتی در آن مشاهده شده است.

پیشتر مشخص شده بود اپلیکیشن‌های تیک تاک، لینکدین و ردیت در این نسخه از سیستم عامل اپل به محتویات حافظه مخصوص کپی کاربران دسترسی پیدا کرده اند.

سال گذشته شرکت مالک اینستاگرام، فیسبوک، حفره‌ای امنیتی در سیستم عامل iOS یافته بود که اجازه می داد دوربین گوشی آیفون بدون رضایت کاربر فعال شود.

  • منبع خبر : ایران جیب