حفظ سلامت کادر پزشکی ضروری است
حفظ سلامت کادر پزشکی ضروری است
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حفظ سلامت کادر پزشکی ضروری است، گفت: مسئولان با اولویت و سرعت نسبت به جبران کاستی‌ها و پشتیبانی از این سربازان خط مقدم جبهه اقدام کنند.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  آیت الله سید ابراهیم رییسی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: حفظ سلامت کادر پزشکی ضروری است و مسئولان با اولویت و سرعت نسبت به جبران کاستی‌ها و پشتیبانی از این سربازان خط مقدم جبهه اقدام کنند.

وی افزود: مدیریت چند ساحتی شرایط فعلی کشور نیازمند دستورالعمل‌های جامع و قاطعیت و انسجام در اجرا و مدیریت است.

رییسی ضمن تشکر از همکاران قضایی از سرعت در رسیدگی به پرونده محتکران اقلام بهداشتی و اعطای مرخصی به حدود ۷۰ هزار زندانی تاکید کرد و گفت: ترخیص زندانیان تا جاییکه موجب ناامنی در جامعه نشود با اولویت کسانیکه بیماری های زمینه‌ای دارند تداوم یابد و دادگاه محتکران خارج از نوبت و علنی برگزار و اقلام توقیفی به سرعت در سامانه توزیع قرار گیرد.” حفظ سلامت کادر پزشکی ضروری است”

امیر پاتولوژیست است و در بیمارستان امام خمینی(ره) فعالیت‌می‌کند. او به «شهروند» می‌گوید که هیچ‌کس به اندازه کادر درمان در معرض ابتلا به کرونا قرار ندارد. امیر هم مانند پزشکان و پرستاران سایر بیمارستان‌ها تأکید می‌کند که امکانات بیمارستانی برای حفاظت از کادر درمان کافی نیست: «دو ساختمان از بیمارستان امام خمینی(ره) برای بستری‌کردن بیماران مبتلا به کرونا تخلیه شده، این درحالی است که این بیمارستان مرکز تخصصی بیماری‌های تنفسی نیست، البته هنوز هم محل‌های اختصاص داده شده به این بیماران در بیمارستان امام خمینی(ره) پر نشده است.» به گفته او آزمایش کرونای یکی از متخصصان عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) هم روز گذشته مثبت شده است: «متخصصان عفونی بسیار در معرض این بیماری قرار دارند، آن‌طور که اطلاع دارم دو نفر از کادر بخش عفونی و یک پرستار هم مبتلا شده‌اند.»با گذشت کمتر از یک هفته از اعلام نخستین قربانیان کرونا، خبرهایی از ابتلای تعدادی از پرسنل درمان به ویروس کرونا شنیده می‌شود. پزشکان و پرستاران حالا بیشترین خطر ابتلا را دارند. محمدشریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار، نگران سلامت پرستاران است. او گزارشی از ابتلای چندین پرستار در بیمارستان‌ها دارد، اما از دادن اطلاعات و آمار خودداری می‌کند. او در گفت‌وگو با «شهروند» می‌گوید که پرستاران بیشترین خدمات بهداشتی درمانی را به بیماران ارایه می‌دهند و در صف نخست درمان قرار دارند، به همین دلیل بیشترین خطر ابتلا به بیماری‌های واگیر را دارند. او شرایط فعلی مقابله با کرونا را مانند میدان جنگ توصیف می‌کند. او خبرهایی درباره ابتلای چندین پرستار و پزشک در بیمارستان مسیح دانشوری که حالا تبدیل به مرکز بستری بیماران مبتلا به کرونا شده، دارد. او می‌گوید در برخی بیمارستان‌های خصوصی از پرستاران و پزشکان خواسته‌اند تا ماسک نزنند چرا که ممکن است این اتفاق منجر به نگرانی سایر بیماران شود، درحالی‌که این مسأله سلامت کادر درمان را با خطر مواجه می‌کند.

  • منبع خبر : مهر