حقوق دریافتی تمامی مدیران وزارت تعاون باید در سایت وزارت قرار گیرد
حقوق دریافتی تمامی مدیران وزارت تعاون باید در سایت وزارت قرار گیرد
معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : هرچه سطح قاچاق پایین آید، شفاف‌سازی بیشتر و مالیات‌ها پرداخت شود در نتیجه بسیاری از دغدغه‌هایمان کاهش می‌یابد.

نصرالله بازوند صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: ما باید در همه زمینه‌ها پاسخگوی عملکرد خود در برابر جامعه هدف باشیم، چالش‌هایی در هرمزگان وجود دارد که مختص این استان نیست و در کل کشور حاکم است.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌هایی که استان‌ها را آزار می‌دهد چالش‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی است که اگر نتوانیم برای این‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم به بزرگ‌ترین چالش در آینده تبدیل می‌شوند و دشمن هم به این اندازه نمی‌تواند به ما آسیب برساند.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم و به سمت کارآفرینی پیش رویم، باید میدان را به دست اتحادیه‌ها و تشکل‌ها و سمن‌ها بدهیم و این مهم‌ترین تصمیمی است که باید در این استان گرفته شود.

بازوند عنوان کرد: نهضت مهارت‌آموزی را که از برنامه‌های وزارت تعاون است باید جدی بگیریم، اگر ۱۰ سال گذشته به این سمت می‌رفتیم نمی‌گفتیم آمار بیکاری ۱۱ درصد است و علت بی‌کاری عدم مهارت است، افرادی که مهارت دارند بیکار نمی‌مانند.

وی بیان کرد: چالش اجتماعی مهم دیگر حاشیه‌نشینی است که معضل بزرگی در استان است، اگر توسعه راه‌های روستایی را به‌خوبی انجام می‌دادیم این مشکل کاهش می‌یافت، چالش دیگر اقتصادی، صنعتی و گردشگری است که اگر در این زمینه بخش خصوص را حمایت کنیم بسیار پیشرفت خواهیم داشت.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید روی سند توسعه گردشگری کار شود، در حوزه صنعت کارگاه‌های بزرگی در هرمزگان وجود دارد اما آیا صنایع زیردستی این‌ها را توسعه دهیم تا نرخ بیکاری از ۱۱ به ۷ برسد؟

بازوند خاطرنشان کرد: قاچاق موضوع دیگری است که هرمزگان را آزار می‌دهد، هرچه سطح قاچاق پایین آید، شفاف‌سازی بیشتر و مالیات‌ها پرداخت شود در نتیجه بسیاری از دغدغه‌هایمان کاهش می‌یابد، آیا تحقیقات کافی در خصوص سرباندهای قاچاق صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: چالش دیگر کشاورزی و دامپروری در هرمزگان است، تولید محصولات کشاورزی و دامپروری و شیلات در چه جایگاهی است؟ در حوزه شیلات هرمزگان باید حرف اول را بزنیم، متأسفانه در هرمزگان آلودگی دریا و خشک‌کردن ساحل مشکل دیگری است که استان با آن مواجه است

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کمبود آب شرب مسئله دیگری است که باید در استان جدی گرفته شود؛ در حوزه بهداشت و درمان نیز هرمزگان جایگاه خوبی ندارد، اگر بحث توریست درمانی در این استان را توسعه دهیم می‌توانیم ده‌ها هزار شغال ایجاد کنیم و برای کشور ارزآوری داشته باشیم.

بازوند عنوان کرد: در دولت رسته‌های اولویت‌دار استان‌ها را شناسایی کردیم، در هرمزگان نیز رسته‌ها تائید شده‌اند و تسهیلات اشتغال را برای این رسته‌ها پرداخت می‌کنیم.

وی بیان کرد: بر خود واجب می‌دانم شهادت دهم که اقداماتی که در وزارت در حال انجام است بی‌نظیر است، از اقدامات مهم شفاف‌سازی بود و با نظر وزیر، تمامی تسهیلات یارانه‌ای که پرداخت می‌کنیم را در سایت وزارت تعاون منتشر می‌کنیم و اگر اطلاع‌رسانی شود که این تسهیلات در راستای کار درخواستی هزینه نشده پیگیری قانونی خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در خصوص واگذاری به جامعه هدف بهزیستی ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در اختیار این عزیزان قرارگرفته، ایجاد ۹۲ هزار شغل خانگی و ۲۷۰ هزار مجوز شغال صادر کرده‌ایم.

بازوند خاطرنشان کرد: کاهش سن مدیریتی از برنامه‌های وزارت تعاون است و در هرمزگان سن مدیریتی را از ۳۳ سال به ۲۰ سال کاهش دادیم.

وی افزود: حقوق دریافتی تمامی مدیران وزارت تعاون باید در سایت وزارت قرار گیرد تا برای مردم شفاف‌سازی شود، دریافت وام‌های ضمانت‌نامه‌ها، بدهکاران وابسته به صندوق بازنشستگی و شستا، در سایت وزارت تعاون از اقدامات وزیر تعاون بوده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: حمایت از تعاونی‌های نوبنیان در اولویت‌های اول ماست، در هرمزگان تعاونی توسعه عمران نداریم و باید در این راستا اقدامات لازم صورت بگیرد.

بازوند اظهار کرد: برقراری مستمری برای بهزیستی از موضوعات مهم دیگر است، از ۳ تا ۵ برابر این مستمری افزایش داشته‌اند، وزیر تعاون پیگیری زیادی نیز در نخبه‌گرایی دارد و کمک زیادی از نخبگان دانشگاهی گرفته می‌شود.

  • منبع خبر : ایسنا