ورود وزیر امور خارجه پاکستان به تهران برای حل سیاسی مسائل افغانستان
ورود وزیر امور خارجه پاکستان به تهران برای حل سیاسی مسائل افغانستان

خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران صبح امروز – دوشنبه – وارد تهران شد.  وزیر امور خارجه پاکستان در این سفر یک روزه با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محمد نهاوندیان معاون […]

وزیر امور خارجه

خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران صبح امروز – دوشنبه – وارد تهران شد.

 وزیر امور خارجه پاکستان در این سفر یک روزه با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری دیدار و گفت و گو می کند.
موضوعات مهم دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله سرفصل های گفت وگوی محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان با مقامات جمهوری اسلامی ایران است.
خواجه محمد آصف را در این سفر یک روزه، ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی دولت پاکستان، تهمینه جنجوعه قائم مقام وزارت امور خارجه و تسنیم اسلم معاون وزیر امور خارجه در امور سازمان ملل پاکستان همراهی می کنند.
هیاتی دیپلماتیک پاکستان پس از انجام دیدار با مقامات عالیرتبه ایرانی در تهران، عصر امروز در سفری زیارتی، عازم مشهد مقدس می شود و شامگاه دوشنبه، مشهد را به مقصد اسلام آباد ترک می کند.
این نخستین سفر خواجه آصف به ایران در دوران مسئولیت وزارت امور خارجه پاکستان است.
وزیر امور خارجه پاکستان پیش از ترک اسلام آباد به مقصد تهران،هدف از سفر به تهران را ادامه تلاش های اسلام آباد برای ایجاد اجماع منطقه ایبا هدف حل سیاسی مسائل افغانستان عنوان و تاکید کرد: رویکرد نظامی آمریکا، دردی از افغانستان و منطقه دوا نکرده و نخواهد کرد.
خواجه محمد آصف گفت: پاکستان حرکت تازه ای را برای ایجاد اجماع منطقه ای میان کشورهای همسایه افغانستان و منطقه با هدف کمک به حل سیاسی مسائل افغانستان و بازگرداندن صلح به این کشور آغاز کرده است.