حماس جشن گرفت، اسراییل ماتم
حماس جشن گرفت، اسراییل ماتم

چهارشنبه شب گذشته ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۷ رادیو فرانسه در یک گزارش خبری تحلیلی اعلام کرد: آویگدور لیبرمن از سمت خود در کابینه نتانیاهو کناره گیری کرده است. این رادیو در خبر تحلیلی خود علت استعفای این وزیر رژیم صهیونیستی را اختلاف بر نظریه مقاومت در برابر حملات سنگین حماس به مناطق صهیونیسم نشین در […]

چهارشنبه شب گذشته ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۷ رادیو فرانسه در یک گزارش خبری تحلیلی اعلام کرد: آویگدور لیبرمن از سمت خود در کابینه نتانیاهو کناره گیری کرده است. این رادیو در خبر تحلیلی خود علت استعفای این وزیر رژیم صهیونیستی را اختلاف بر نظریه مقاومت در برابر حملات سنگین حماس به مناطق صهیونیسم نشین در سرزمینهای اشغالی و در مقابل عقب نشینی و پذیرش آتش بس از طرف نخست وزیر نتانیاهو عنوان نموده است.

وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی همواره به داشتن گرایش افراطی علیه فلسطینیان مشهور بوده و از روشهای سبعانه پیروی مینموده است، لیبرمن معتقد است ،  نتانیاهو با برقراری آتش بس در مواجهه باحملات فلج کننده  حماس، آرامش کوتاه مدت را به بهای صدمات جبران ناپذیر به امنیت ملی  این رژیم در دراز مدت به جان ملت ساکن در سرزمینهای اشغالی خریده است.

با حملات تلافی جویانه حماس در روزهای گذشته اختلاف نظر میان وی و بنیامین نتانیاهو  بر سر اعلام آتش‌بس با حماس در نوار غزه به اوج خود رسیده بود. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با اعلام پذیزش استعفای وزیر جنگ کابینه خود، در واکنش به انتقادها، از تصمیم خود برای پذیرش آتش‌بس با میانجی‌گری مصر در نوار غزه دفاع کرد.جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) نیز در واکنش به استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این نتیجه ناشی از ایستادگی و مقاومت از جانب خود را یک پیروزی سیاسی نظامی برای جبهه مقاومت قلمداد نمود. حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد به همراه دیگر گروه های فلسطینی اعلام کرده است تا زمانی که «دشمن صهیونیستی به آتش بس پایبند باشد به این توافقنامه عمل خواهد کرد.

حملات مرگبار حماس به مناطق نظامی مسکونی در سرزمینهای اشغالی با دور تازه ای از ناآرامی ها میان رژیم صهیونیستی و نوار غزه، خصوصا با تجاوز هوایی و موشکی این رژیم به مناطق مسکونی در بخشهایی از غزه آغاز شد.

سر سختی آویگدور لیبرمن در برخورد با نتانیاهو با استعفای تنها و کناره گیری از دولت خاتمه نیافته است بر اساس گزارش رادیو فرانسه ، تنش میان لیبرمن و شخص نتانیاهو به اوج خود رسیده چرا که وی بعد از اعلام پذیرش استعفای خود توسط دولت نتانیاهو به کناره گیری از مقامش اکتفا ننموده و خواهان برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در سرزمین های اشغالی شد تا به نوعی اعتبار نتانیاهو را زیر سئوال برده و جامعه یهودیان طرفدار خود را در مقابل این تصمیم قرار میدهد.البته باید در نظر داشت که اگر اتفاق تاثیر گذاری در سرزمینهای اشغالی رخ ندهد ، تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی نوامبر سال آینده میلادی(آبان سال ۱۳۹۸) تعیین شده است. در طول ماه گذشته مقداری از کمکهای دلاری دولت قطر به حماس توقیف شده بود و با میانجیگری دولت مصر اجازه رفع توقیف و تحویل به حماس توسط نتانیاهو صادر شده بود که خود محل اختلاف نظر دیگری واقع گردیده  و وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی تصمیم دولت نتانیاهو برای اجازه انتقال دلارهای قطری به نوار غزه را به شدت مورد انتقاد قرار داده  بود و معتقد بود که این پول ها به پرداخت حقوق کارکنان و اعضای جنبش مقاومت اسلامی حماس اختصاص داشته است و در نهایت علیه رژیم صهیونیستی بکار گرفته شده است. با شدت گرفتن این اختلافات در حوزه دولت و کشیده شدن موضوع به دخالت ساکنین در سرزمینهای اشغالی رفته رفته باور ناتوانی مقاومت در مقابل حملات موشکی حماس در اسراییل قوت گرفته و هر روز شاهد اسراییل ضعیف البنیه تری هستیم. تا جایی که اختلافات موجب فروریختن شاکله دولت و تن دادن به انتخابات زود رس میشود و به عبارتی سر در گمی برای احزاب بوجود آمده و هر کدام طرفی می کشند البته لیبرمن  وزیر سابق جنگ در اسراییل بعد از فروپاشی دولت حرف درستی زده که معتقد است بزودی حماس و جهاد اسلامی تبدیل به حزب الله ثانی خواهند شد. و این یعنی اقتدار روز افزون برای فلسطینی که ۷۰ سال در کنج عزلت هر مظلومیتی را پذیرا بود. به امید روزی که این عقب نشینی ها بستر لازم برای یک همه پرسی همه جانبه را بین ساکنین فراهم آورده و به نابودی اسراییل طبق پیش بینی مقام معظم رهبری نزدیک و نزدیک تر شویم. والسلام