حماس: عادی سازی روابط با اسرائیل حماقت سیاسی است
حماس: عادی سازی روابط با اسرائیل حماقت سیاسی است
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به اقدام امارات در عادی سازی علنی روابط با تل‌آویو، اعلام کرد، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و آمریکا را به اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی ترغیب می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، به نقل از سایت المیادین، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس تصریح کرد: عادی سازی روابط با اسرائیل جنایتی در حق ملت و امت ما به شمار می‌آید و همچنین حماقتی سیاسی از سوی کشورهای عربی‌ای است که دست به چنین اقدامی می‌زنند.

حازم قاسم همچنین خاطرنشان کرد: هر اقدامی در راستای عادی سازی روابط با اسرائیل، کابینه اسرائیل و دولت آمریکا را به اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی و توسعه اشغالگری در فلسطین و کشورهای عربی تشویق می‌کند.

وی همچنین گفت: عادی سازی روابط با اسرائیل باعث می‌شود امنیت ملی ما خدشه‌دار شود و این امر با قوانین کشورهای عربی و مبانی تاریخی ما تناقض دارد.

سخنگوی جنبش حماس خاطر نشان کرد: خطر عادی سازی روابط در وجود یک طرح و برنامه‌ریزی استعماری جدید نهفته است. هرگونه اقدام طرف‌های عربی در خصوص این طرح بسیار خطرناک است.

حازم قاسم اظهار داشت: صهیونیست‌ها از عادی سازی روابط به عنوان روشی آسان با همکاری یک سری از طرف‌ها در حاشیه امت ما استفاده کرده تا شکست‌های خود را جبران کنند.

سخنگوی جنبش حماس همچنین از دولت بلژیک خواست همسو با تصمیم پارلمان این کشور، هرگونه الحاق اراضی فلسطینی در کرانه باختری به رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

حازم قاسم ضمن تقدیر از موضع پارلمان بلژیک در مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری، پارلمان‌های تمامی کشورها را به موضع‌گیری علیه این طرح اشغالگرانه و واداشتن دولت‌های خود به اعمال مجازات و تحریم رژیم صهیونیستی در واکنش به این طرح فراخواند.

قاسم از تمامی طرف‌های بین‌المللی نیز خواست جهت ممانعت از اجرای این طرح توسعه‌طلبانه و اشغالگرانه که نقض صریح قوانین بین‌الملل است، دست به اقداماتی واقعی و جدی بزنند.

وی تصریح کرد که مخالفت‌های گسترده بین‌المللی با این طرح استعمارگرانه، بیانگر انزوای رژیم صهیونیستی و آمریکا و مخالفت گسترده جهانی با این طرح شوم آنان است.

پارلمان بلژیک روز جمعه با اکثریت آرا پیش‌نویس طرحی را به امضا رساند که طی آن از دولت این کشور خواسته شده هرگونه الحاق اراضی فلسطینی به رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و به آن واکنش عملی نشان دهد.

از سوی دیگر، هزاران تن از شهروندان فلسطینی در شهر “خان یونس، در جنوب نوار غزه با برپایی تظاهراتی، طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان در تعدادی از مناطق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه، تظاهراتی را  تحت عنوان “نه به الحاق کرانه باختری و دره‌های اردن” به راه انداختند و شعارهایی را در محکومیت این طرح اسرائیلی سر دادند.

  • منبع خبر : ایسنا