حمایت مجدد آژانس و اتحادیه اروپا از برجام
حمایت مجدد آژانس و اتحادیه اروپا از برجام

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا بار دیگر حمایت خود را از برنامه جامع اقدام مشترک اعلام و بر پایبندی به تعهدات‌شان در چارچوب این توافق تاکید کردند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه در ششمین نشست سالانه مقامات ارشد این دو نهاد در وین پیشرفت‌های حاصل شده در همکاری‌هایشان در […]

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا بار دیگر حمایت خود را از برنامه جامع اقدام مشترک اعلام و بر پایبندی به تعهدات‌شان در چارچوب این توافق تاکید کردند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه در ششمین نشست سالانه مقامات ارشد این دو نهاد در وین پیشرفت‌های حاصل شده در همکاری‌هایشان در زمینه فعالیت‌های مختلف هسته‌ای را مورد بررسی قرار دادند و بر سر افزایش این همکاری‌ها توافق کردند.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دو طرف در این نشست بر حمایت خود از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) تاکید کردند.

آن‌ها پس از برگزاری ششمین نشست خود بیانیه‌ای منتشر و اعلام کردند:  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا حمایت خود را از برجام ذیل تعهدات‌شان در توافق، بار دیگر مورد تائید قرار می‌دهند. نماینده عالی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده امور کمیسیون مشترک که در چارچوب برجام تشکیل شده است، در زمینه ادامه اجرای این توافق با آژانس در ارتباط نزدیک خواهد بود.

قرار است نشست بعدی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ و در سال ۲۰۱۹ برگزار شود.