حمایت روسیه از سوریه در محافل بین المللی را ارج می‌نهیم
حمایت روسیه از سوریه در محافل بین المللی را ارج می‌نهیم
رؤسای جمهوری سوریه و روسیه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز آغاز روابط دیپلماتیک میان دمشق و مسکو، به یکدیگر تبریک گفتند.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از العهد، «بشار اسد» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهوری سوریه و روسیه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز آغاز روابط دیپلماتیک میان دمشق و مسکو، به یکدیگر تبریک گفتند.

بر اساس این گزارش، پوتین ضمن تبریک این مناسبت به اسد، بر حمایت مسکو از سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم و بازسازی آن تأکید کرد.

پوتین تأکید کرد: روسیه و سوریه امروز دو هم‌پیمان در مقابله با تروریسم هستند.

وی گفت: ما اطمینان داریم که تروریسم در سوریه را نابود خواهیم کرد.

پوتین تأکید کرد که مسکو همچنان از سوریه برای حفظ حاکمیت مستقل این کشور حمایت حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، بشار اسد نیز در پیامی که برای پوتین فرستاد ضمن ابراز خشنودی نسبت به دوستی تاریخی و روابط دوستانه میان مسکو و دمشق گفت که سوریه در مسیر ارتقا این روابط گام برمی‌دارد.

وی افزود: ما در سوریه همواره نسبت به روابط با روسیه مطمئن بوده و هستیم زیرا به پایه‌های قوی اطمینان و احترام متقابل تکیه کرده‌ایم.

اسد افزود: روسیه در طول تاریخ ثابت کرده است که کشوری بزرگ است که به قانون بین‌المللی و عدم مداخله در امور داخلی کشورهای و اراده ملت‌ها احترام می‌گذارد.

رئیس‌جمهوری سوریه ضمن قدردانی از مشارکت روسیه در مبارزه با تروریسم تأکید کرد که ملت سوریه قدر این مشارکت و حمایت مسکو را می‌دانند.

  • منبع خبر : مهر