حمایت اعضای فراکسیون امید از طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان»
حمایت اعضای فراکسیون امید از طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان»

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید از حمایت اعضای این فراکسیون از طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» خبر داد و گفت: اعضای فراکسیون امید به امضا کنندگان این طرح اضافه خواهند شد. احمد همتی درباره طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان اظهار داشت: در طول چهار دهه بعد از انقلاب، ما مسئولان در اجرای عدالت کوتاهی کردیم. […]

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید از حمایت اعضای این فراکسیون از طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» خبر داد و گفت: اعضای فراکسیون امید به امضا کنندگان این طرح اضافه خواهند شد.

احمد همتی درباره طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان اظهار داشت: در طول چهار دهه بعد از انقلاب، ما مسئولان در اجرای عدالت کوتاهی کردیم. یکی از دغدغه‌های مجلس دهم، تحقق عدالت بود که در این راستا مصوبات خوبی در بودجه سال ۹۷ و در برنامه ششم توسعه داشتیم.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبات برنامه ششم توسعه در خصوص عادلانه شدن پرداخت‌ها، از گام‌های مهمی بود که در مجلس دهم برداشته شد.

وی افزود: یکی از وجوه عدالت این است که اگر مسئولی از مسیر غیرقانونی اموالی را کسب کرد، باید آن اموال را به بیت‌المال بازگرداند، در این راستا باید سازوکاری طراحی شود که طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، سازوکار تحقق این امر عادلانه است.

همتی تصریح کرد: طبق قانون اساسی، مقامات باید پیش از احراز پست، ثروت خود را به قوه قضائیه اعلام کنند تا اگر در طول خدمتشان، ثروت غیرقانونی را کسب کرده‌اند، شناسایی شوند و به بیت‌المال اعاده شوند، اما این اصل از قانون اساسی سال‌ها مغفول مانده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: با اجرای این اصل از قانون اساسی، مردم رویکرد عادلانه در نظام اسلامی را درک خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه فراکسیون امید و مجموعه مجلس به ایجاد عدالت حساس است، گفت: در جلسات شورای مرکزی فراکسیون امید و به صورت خصوصی با اعضا، در مورد طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان صحبت شده است و نظر فراکسیون امید نسبت به این طرح مثبت است. پس از تعطیلات مجلس حتماً اعضای فراکسیون امید هم به جمع امضاکنندگان این طرح اضافه خواهند شد.