حمایت کرزی از ارتباط احتمالی هند و طالبان در روند صلح افغانستان
حمایت کرزی از ارتباط احتمالی هند و طالبان در روند صلح افغانستان

رئیس جمهور سابق افغانستان با تاکید بر اینکه طالبان بخشی از مردم این کشور است، از رایزنی و ارتباط هند با این گروه برای صلح افغانستان حمایت کرد. به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان با افغان خواندن طالبان و قابل قبول دانستن ارتباط این گروه با هند گفت: اگر دهلی‌نو […]

رئیس جمهور سابق افغانستان با تاکید بر اینکه طالبان بخشی از مردم این کشور است، از رایزنی و ارتباط هند با این گروه برای صلح افغانستان حمایت کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان با افغان خواندن طالبان و قابل قبول دانستن ارتباط این گروه با هند گفت: اگر دهلی‌نو بخواهد با طالبان به عنوان بخشی از مردم افغانستان گفت‌وگو کند و در روند صلح میانجی‌گیری کند چنین اقدامی را انجام دهد زیرا این کشور دوست مردم و دولت افغانستان است.

وی به «اندیا تودی» گفت: طالبان افغان هستند و هند با دولت افغانستان در ارتباط است، هند با مردم افغانستان و گروه‌های اجتماعی در این کشور نیز در ارتباط است و اگر بخواهد می‌تواند با طالبان نیز در ارتباط باشد.

کرزی در رابطه با فشار آمریکا برای مشارکت نظامی هند در افغانستان نیز گفت: هند باید در تمرین نیروهای افغان، ارائه تجهیزات و فعالیت‌هایش برای تقویت دولت افغانستان دریغ نکند.

این بهترین راه برای کمک به ماست، ما به نظامیان خارجی نیازی نداریم و این به بهبود وضعیت افغانستان کمکی نمی‌کند.

رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به کاهش احتمالی نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان نیز اظهار داشت: به نحوی این به افغانستان کمک خواهد کرد زیرا ما می‌خواهیم با تکیه به نیروهای خودمان از کشور دفاع کنیم.