انگلیس و فرانسه درباره حمله شیمیائی به شهر دوما رایزنی کردند
انگلیس و فرانسه درباره حمله شیمیائی به شهر دوما رایزنی کردند

وزرای‌خارجه انگلیس و فرانسه در تماسی تلفنی درباره حمله شیمیائی به شهر دوما واقع در غوطه شرقی سوریه به رایزنی پرداختند. به نقل از رویترز، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس و ژان ایو لودریان همتای فرانسوی وی درباره تحولات سوریه گفتگو کردند. طرفین در این گفتگوی تلفنی درباره لزوم ارائه گستره ای از گزینه های […]

وزرای‌خارجه انگلیس و فرانسه در تماسی تلفنی درباره حمله شیمیائی به شهر دوما واقع در غوطه شرقی سوریه به رایزنی پرداختند.
به نقل از رویترز، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس و ژان ایو لودریان همتای فرانسوی وی درباره تحولات سوریه گفتگو کردند.

طرفین در این گفتگوی تلفنی درباره لزوم ارائه گستره ای از گزینه های مطرح در واکنش به آنچه آن ها مدعی ارتکاب حمله شیمیائی دولت دمشق به حملات شیمیائی (!) هستند به توافق رسیدند.

طرفین همچنین توافق کردند که لازم است درباره حمله شیمیائی به شهر دوما واقع در غوطه شرقی سوریه تحقیقات ویژه ای به انجام برسد.

در همین رابطه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دیروز اعلام کرد که این سازمان نمی‌ تواند صحت گزارش‌ های منتشره درباره حمله شیمیایی در «دوما» واقع در سوریه را تأیید کند.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته با انتشار پیامی توئیتری ضمن توهین به رئیس جمهوری سوریه، ایران و روسیه را نیز به تاوان سنگینی تهدید کرد که به دلیل حمایت از بشار اسد خواهند پرداخت.

رئیس جمهوری آمریکا با مقصر دانستن ارتش سوریه بدون اشاره به جنایت های این کشور از عراق و سوریه تا افغانستان و قاره آفریقا، در این باره نوشت که تعداد زیادی از افراد در این حمله شیمیائی در سوریه کشته شده اند!

وی در پیام خود مدعی شده بود: رئیس جمهور پوتین، روسیه و ایران مسئول حمایت از اسد حیوان هستند. آن ها بهای سنگینی را برای این کار خود خواهند پرداخت.

این در حالیست که منابع محلی چند روز پیش از وقوع حمله شیمیایی به شهر «دوما» در نزدیکی پایتخت سوریه خبر داده اند.

گزارشات اولیه از کشته شدن ۷۵ نفر و مصدوم شدن حداقل ۱۰۰ نفر حکایت دارد.

گفتنی است، وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.