حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار‍‌‌غزه
حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار‍‌‌غزه
جنگنده ها و بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی سه شنبه شب حملاتی را به نواز غزه انجام دادند.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی با سه فروند موشک زمین های کشاورزی در جنوب غزه ، بین خان یونس و دیرالبلح را هدف گرفتند که در پی آن صدای انفجارهای مهیبی شنیده شد.”حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه”

منابع گزارش دادند این حملات تلفات جانی نداشت اما خسارت‌های مالی هنگفتی برجای گذاشته است.

در همین راستا، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توئیتر گفت: ” در واکنش به شلیک موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل، جنگنده ها و یک هلی کوپتر به تأسیسات زیرزمینی حماس در جنوب نوار غزه حمله کردند”.

وی مدعی شد که موشک شلیک شده از نوار غزه به سمت شهرک های صهیونیستی در نزدیکی این باریکه توسط سامانه “گنبد آهنین” رهگیری شد.”حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه”

مقاومت فلسطین نیز با تیراندازی به سمت پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی که در آسمان غزه به پرواز درآمده بودند، آن ها را وادار به ترک آسمان این منطقه کرد.

سرزمین فلسطین شامل دو منطقه جدا از هم به نام های کرانه باختری رود اردن و منطقه غزه است. کرانه باختری در شرق سرزمین های اشغالی و غزه در جنوب غربی آن است.

طول منطقه غزه ۴۱ کیلومتر (فاصله تهران تا فرودگاه امام) و عرض آن بین ۵ تا ۱۵ کیلومتر است. (طول خیابان ولیعصر تهران از تجریش تا میدان راه آهن ۱۳ کیلومتر است.)

منطقه غزه به مساحت ۳۶۰ کیلومتر مربع در جنوب سرزمین اشغالی فلسطین قرار دارد. مساحت این منطقه ۴ برابر مساحت جزیره کیش (۹۰ کیلومتر مربع) است.”حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه”

منطقه غزه شامل شهرهای کوچک و بزرگ از جمله شهر غزه است. منطقه غزه از جنوب با مرز مصر، از شرق و شمال با اسرائیل و از غرب با دریای مدیترانه همسایه است.

هر گونه ورود و خروج کشتی ها به منطقه غزه از راه دریا ممنوع است و نیروی دریایی اسرائیل مانع از عبور و مرور کشتی ها به سمت غزه می شود. راه ورود کالا به غزه نیز از طریق گذرگاه رفح در جنوب غزه و هم مرز با مصر و ۵ گذرگاه در مرز اسرائیل است.
علاوه بر این در جنوب غزه، افرادی با حفر تونل انواع کالاها را از مصر وارد منطقه غزه می کنند.”حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه”