حوادث تظاهرات بغداد
حوادث تظاهرات بغداد
نخست وزیر عراق تاکید کرد، تحقیقاتی فوری برای بررسی دلایل بروز برخی حوادث در تظاهرات بغداد انجام می‌شود.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اظهار کرد: تحقیقاتی فوری برای بررسی دلایل بروز برخی حوادث در جریان تظاهرات بغداد که به کشته شدن یک تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر منجر شد، انجام می‌شود.

عبدالمهدی گفت: ما به تمامی مردم‌مان اطمینان می‌دهیم که اولویت ما برآوردن خواسته‌های قانونی مردم و پاسخ به تمامی درخواست‌های عادلانه آنها بوده و خواهد بود.

تحقیقات فوری درباره حوادث تظاهرات بغداد انجام می‌شود

نخست وزیر عراق افزود: پیش از آغاز تظاهرات، کمیته‌هایی را برای کسب اطلاع از تمامی خواسته‌های مردم و تلاش برای رفع آنها مطابق با قانون تشکیل دادیم و این کمیته‌ها به شکل جدی به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

وی در ادامه مردم عراق را به آرامش دعوت کرد و از آنها خواست فرصت را از آنهایی که برای عراق و مردم آن کمین کرده‌اند، بگیرند.

عبدالمهدی ادامه داد: اولویت اول ما باید حفظ امنیت و ثباتی باشد که با فداکاری‌های مردم و دفاع آنها از خاک و مقدسات کشور به دست آمد.

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد، در درگیری‌هایی که در بغداد میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی شکل گرفت، یک تن کشته و ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند. در این درگیری‌ها پلیس عراق از گاز اشک‌آور، آب پرفشار و گلوله واقعی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کردند.

” تجمع اعتراضی گروهی در میدان تحریر در قلب پایتخت عراق و مناطق اطراف به درگیری با نیروهای امنیتی انجامید.

در حالی که دهها نفر از صبح امروز سه شنبه تجمعی اعتراض آمیز علیه فساد و بیکاری برگزار و برخی نیز خواستار اصلاح نظام سیاسی شده بودند ، از دقایقی پیش این اعتراضات به درگیری انجامید.”

  • منبع خبر : ایسنا