حکم CAS به نفع سیتی؛ گواردیولا در اروپا ماند
حکم CAS به نفع سیتی؛ گواردیولا در اروپا ماند
دادگاه عالی ورزش CAS با تقاضای فرجام‌خواهی منچسترسیتی درباره ممنوعیت دوساله حضور در رقابتهای اروپایی موافقت کرد و سیتی به این ترتیب در اروپا حاضر خواهد بود.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد ، دادگاه عالی ورزش CAS در جلسه دقایقی قبل خود که برای تصمیم‌گیری درباره تقاضای فرجام‌خواهی منچسترسیتی نسبت به ممنوعیت دو فصله حضور این تیم در رقابتهای اروپایی برگزار شد به نفع باشگاه انگلیسی حکم داد و حکم بدوی ممنوعیت را نقض کرد. بدین ترتیب منچسترسیتی فصل آینده در رقابتهای اروپایی حضور خواهد داشت.

در ماه ژوئن یوفا حکم‌ به تخطی منچسترسیتی از قوانین فایننشل فیرپلی داد و علاوه بر جریمه ۳۰ میلیون یورویی سیتی به این خاطر این باشگاه را به مدت دو فصل از حضور در رقابتهای اروپایی منع کرد. سیتی در واکنش به این حکم‌یوفا از دادگاه عالی ورزش تقاضای فرجام‌خواهی کرد و امروز با برنده شدن در این فرجام‌خواهی جواز حضور در لیگ قهرمانان دو فصل آینده را بدست آورد.

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی در آستانه جلسه امروز دادگاه CAS در روزهای اخیر گفته بود اعتقاد دارد که حکم این دادگاه به نفع تیمش خواهد بود. گواردیولا گفته بود:” من مطمئنم که روز دوشنبه حکم به نفع ما خواهد بود. چون من استدلال‌های باشگاه را شنیده‌ام. ما فصل آینده در اروپا خواهیم بود. بعد از مشخص شدن حکم من نظرم را خواهم گفت و باشگاه هم اطلاعیه‌ای صادر خواهد کرد”.

منچسترسیتی بعد از اعلام حکم‌مثبت دادگاه CAS به نفع این باشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد:” با اینکه باشگاه منچسترسیتی و وکلایش هنوز حکم اعلام شده از سوی دادگاه عالی ورزش را به شکل کامل بررسی نکرده‌اند ولی باشگاه منچسترسیتی از این حکم به عنوان تاییدیه‌ای بر موضع باشگاه و شواهدی که به دادگاه ارائه شده بود استقبال می‌کند. باشگاه منچسترسیتی از اعضای هیات داوری به دلیل تلاش در پیش‌برد روند دادرسی تشکر می‌‌کند”.

بعد از گذشت چند ماه از این موضوع نامه‌ای از CAS به باشگاه ذوب‌آهن ارسال شده که در آن اعلام شده «به طرفین اطلاع داده می‌شود طبق ماده  R57 قانون CAS دستگاه تصمیم گرفته است جلسه‌های دادرسی در لوزان را برگزار کند. این پنل برای جلسه رسیدگی در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۰ قابل دسترس خواهد بود. از طرفین دعوت شده تا ۲۹ ژوئن ۲۰۲۰ به دفتر دادگاه CAS خبر دهند که آیا در این تاریخ در دسترس خواهند بود یا خیر. در صورت عدم اعتراض طرفین در مهلت مقرر ، این تاریخ توسط پنل تأیید می‌شود. در صورت اعتراض طرفین به تاریخ تعیین شده، از آنها خواسته می‌شود دلایل غیرقابل دسترس بودن خود را ارائه دهند. با توجه به شیوع بیماری covid-19، به طرفین توصیه می‌شود که هیئت این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هر زمان خواستند جلسات جلسه را توسط کنفرانس ویدئویی در صورت لزوم برگزار کنند.»

  • منبع خبر : ورزش 3