حکومت آمریکا به سرنوشت پهلوی دچار می‌شود
حکومت آمریکا به سرنوشت پهلوی دچار می‌شود
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حکومت آمریکا به سرنوشت رژیم پهلوی دچار می‌شود و به زودی شاهد فروپاشی استکبار جهانی و رژیم نامشروع اسرائیل خواهیم بود.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور در مقابل شهرداری منطقه ۱۲ تهران افزود: تعداد جنایت‌های دولت مستکبر آمریکا در برابر ایران را اگر از ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ تاکنون محاسبه کنیم، قابل شمارش نخواهد بود.”حکومت آمریکا به سرنوشت پهلوی دچار می‌شود”

وی یادآور شد: حادثه ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ نیز از جمله این جنایت‌هاست که از اثرگذارترین حوادث در دوران مبارزه‌های ملت ایران علیه رژیم نامشروع سلطنتی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی اظهارداشت: حادثه ۱۷ شهریور از سرنوشت‌سازترین و برجسته‌ترین حوادث در طول تاریخ مبارزه ملت ایران به شمار می‌آید تا آنجا که امام خمینی(ره) تاکید کردند که یاد و سالروز جمعه سیاه را زنده نگه داریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: رژیم طاغوتی پهلوی به همه قیام‌های مردمی چهره خشن نشان می‌داد اما بی‌رحمانه‌ترین برخورد خود را در جمعه سیاه یا همان ۱۷ شهریور به نمایش گذاشت و به دنبال آن راه خود را از ملت جدا کرد تا ثابت کند این رژیم هیچ رابطه‌ای با مردم ندارد.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که همه مردم برای اعتراض به سیاست‌های رژیم پهلوی به خیابان‌ها آمدند با انبوهی از نیروهای مسلح و تانک‌ها مواجه شدند؛ نیروهایی که اغلبشان از میان سربازان اسرائیلی‌ و خارجی بودند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: رژیم پهلوی که گویا ملت ایران را با دشمنان اشتباه گرفته بود، با همین سلاح‌ها و تانک‌ها به سمت مردم شلیک کرد و آنان را به خاک و خون کشید.”حکومت آمریکا به سرنوشت پهلوی دچار می‌شود”

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: دشمن در پی زهرچشم گرفتن از خود مردم بود و مردم نیز با وجود مشاهده نیروهای مسلح، مردانه ایستادند و با شعار هیهات من‌الذله، سینه خود را در برابر یزیدیان زمان سپر کردند.

وی اضافه کرد: اتاق فکر حادثه ۱۷ شهریور در آمریکا و رژیم اسرائیل بود، این افتخار برای نیروهای مسلح ما که دلشان با امام راحل بود به ثبت رسید که حاضر نشدند به روی مردم آتش بکشند و از همین‌رو هم رژیم مجبور به استفاده از نیروهای خارجی در برابر مردم کشور خود شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی اعلام کرد: در مورد تعداد کشته‌شدگان این روز حرف‌های بسیاری وجود دارد اما واقعیت این است که این تعداد بیش از چهار هزار نفر بود که در همین میدان شهدا به رگبار بسته شدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه امروز نظام عزت و اقتدار خود را مرهون خون همین شهداست، ملت ایران را مستاجران خانواده شهدا برشمرد و خواستار ادامه راه شهدای ۱۷ شهریور شد.”حکومت آمریکا به سرنوشت پهلوی دچار می‌شود”

وی تاکید کرد: با این جنایت، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها دیوار بی‌اعتمادی را بلندتر و تمام پل‌ها را خراب کردند و آنانی که به دنبال ترمیم این پل هستند انرژی اضافی صرف می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: مگر ما می‌توانیم چشم بر شهادت مظلومانه مردم در ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، انقلاب و دفاع مقدس ببندیم در حالی که می‌دانیم اینها همه زیر سرآمریکا و به واقع این دولت مستکبر، شیطان بزرگ است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ملت ایران هرگز با شیطان بزرگ نمی‌تواند کنار بیاید مگر آنکه حقیقتا تغییر ماهیت پیدا کند و بعید می‌دانم آمریکا بتواند دست از شیطنت بردارد.

وی افزود: در این جهانی که ادعای آزادی بیان گوش فلک را کر کرده‌است به حضرت رسول اکرم(ص)  توهین می‌کنند درست در جایی که ادعا می‌شود مهد آزادی است؛ ملت ایران چگونه می‌تواند کسانی را که به آزادی و حقانیت آنان توهین کرده‌اند ببخشد، قطعا مسلمانان جهان در برابر این توهین‌ها نمی‌تواند ساکت بنشیند.

مردم در این گردهمایی در محکومیت توهین به قرآن کریم و حضرت رسول اکرم(ص) شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «دشمن جنایت می‌کند، مکرون حمایت می‌کند» و «قرآن کتاب نور است، از دشمنی به دور است»، را سر دادند.”حکومت آمریکا به سرنوشت پهلوی دچار می‌شود”

۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷، رژیم پهلوی در خیابان ژاله آن زمان در برابر مردم معترض ایستاد و به روی آنان شلیک کردند که در این حادثه هزاران نفر کشته شدند و امام خمینی(ره) این روز را جمعه سیاه نامید و پس از آن نیز خیابان و میدان ژاله به اسم شهدا تغییر نام داد.

  • منبع خبر : ایرنا