حیله‌ گری می‌تواند ما را شکست دهد
حیله‌ گری می‌تواند ما را شکست دهد
نامزد حزب دموکرات با هشدار درباره تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا برای دل‌سرد کردن حامیان این حزب از شرکت در انتخابات، گفت نتایج انتخابات را می‌پذیرد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید تنها راهی که از طریق آن امکان شکست خوردن وی در برابر «دونالد ترامپ» وجود دارد، «حیله‌گری» پای صندوق‌های رأی است.”حیله‌ گری می‌تواند ما را شکست دهد”

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بایدن طی سخنرانی انتخاباتی در جمع هواداران خود در ایالت پنسیلوانیا، گفت: «حتما رأی دهید، زیرا تنها راهی که ما بازنده می‌شویم، این است که حیله‌گری در شعب اخذ رأی جریان داشته باشد».

وی منظور خود از این صحبت را تلاش‌های ترامپ برای منصرف کردن مردم و مخصوصا حامیان حزب دموکرات از رأی دادن، از طریق تشکیک در امنیت رأی‌گیری پستی و تشویق هواداران جمهوری‌خواه به نظارت غیررسمی بر آرا عنوان کرد.

بر این اساس، نامزد حزب دموکرات در پاسخ به سوالی درباره امتناع ترامپ از پذیرش نتایج انتخابات در صورت شکست، اظهار داشت: «من نتایج این انتخابات را می‌پذیرم، تمام».”حیله‌ گری می‌تواند ما را شکست دهد”

بامداد روز گذشته بود که یک نشریه آمریکایی به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که با تصمیم کمیسیون مناظرات انتخاباتی آمریکا، مناظره دوم بین نامزدهای انتخابات امسال لغو شده است.

 بر اساس ادعای برخی منابع خبری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «جو بایدن»، رقیب دموکرات وی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا توافق کرده‌اند که زمان بر‌گزاری دو مناظره باقی مانده را به تعویق بیندازد. خبر‌گزاری اسپوتنیک مدعی شده ستاد انتخاباتی ترامپ با جو بایدن در این خصوص به توافق رسیده‌اند.

اسپوتنیک نوشته ستاد انتخاباتی ترامپ موافقت کرده که مناظره دوم در ۲۲ اکتبر و مناظره سوم در ۲۹ اکتبر برگزار شود. «بیل استپین»، مدیر ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نیز از تمایل ستاد انتخاباتی وی برای برگزاری این مناظر‌ه‌ها به صورت حضوری و در دو تاریخ ذکر شده خبر داده است.

با این وجود، بر اساس برخی گزارش‌های دیگر، تقاضای تعویق مناظره‌های انتخاباتی از جانب ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ مطرح شده اما هنوز با موافقت کارزار بایدن مواجه نشده است. برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر آن است که دلیل تعویق این مناظره‌ها بیماری کرونای ترامپ و ناقل بودن وی بوده است. این خبر در حالی منتشر شده که مناظره دوم قرار بود روز پانزدهم اکتبر، یعنی هفته آینده برگزار شود. “حیله‌ گری می‌تواند ما را شکست دهد”

ترامپ نیز تأکید کرده که خواستار بر‌گزاری این مناظره‌ها به صورت حضوری است.  پس از آنکه کمیسیون مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که دور دوم مناظره میان نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز ۱۵ اکتبر (۲۴ مهرماه) به صورت مجازی برگزار می‌شود، رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که در مناظره مجازی شرکت نخواهد کرد

  • منبع خبر : فارس