خبرنگاران در محدودیت‌های کرونایی جریمه نمی‌شوند
خبرنگاران در محدودیت‌های کرونایی جریمه نمی‌شوند
بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره محدودیت‌های شهرهای قرمز که از امروز ـ شنبه ـ آغاز شد، درخصوص رفت و آمد مشاغل هماهنگ شده از جمله خبرنگاران در ساعات ممنوعیت، با هماهنگی فرمانداری‌ها و راهور اقدام می‌شود و جریمه شامل آنها نمی‌شود.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد در اطلاعیه ستاد ملی کرونا با موضوع «پاسخ به سؤالات و ابهامات مرتبط با طرح جدید محدودیت‌های کرونایی» درباره رفت‌وآمد خبرنگاران در ساعات ممنوعیت و همچنین سازوکار جریمه پلیس برای متخلفان در ساعات ممنوعه شب، توضیح داده شده است که «درباره مشاغل هماهنگ‌شده از جمله خبرنگاران با هماهنگی فرمانداری‌ها و راهور اقدام می‌شود؛ لذا جریمه شامل آنها نخواهد شد. این افراد و سایر مردمی که به ضرورت نیاز به تردد دارند می‌توانند از راننده‌های اینترنتی در سطح شهر استفاده کنند.”خبرنگاران در محدودیت‌های کرونایی جریمه نمی‌شوند”

همچنین ممنوعیت تردد در شهرهای قرمز انجام شده که برابر هماهنگی فرمانداری‌ها موارد ضروری احصا و به راهور اعلام می‌شود تا اعمال قانون نشوند. سایر موارد در صورت عدم رعایت جریمه خواهند شد. سازوکار آن هم دوربین‌ها راهور هستند.»

امروز اول آذر، اولین روز از دو هفته اعلام شده دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا است و طرح جدید محدودیت های کرونایی و مدیریت هوشمند این بیماری در سراسر کشور آغاز می شود، در همین راستا از امروز تردد به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و شهرهای قرمز یک میلیون تومان در هر ۲۴ ساعت جریمه در پی خواهد داشت و در شهرهای قرمز هم تردد خودرو از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است.”خبرنگاران در محدودیت‌های کرونایی جریمه نمی‌شوند”

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۶۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر در وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر در وضعیت زرد هستند. در مورد تردد‌ها براساس این طرح، ورود افراد غیر بومی به شهر‌های در وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است و افراد ساکن این شهر‌ها هم اجازه ورود به دیگر شهرها را ندارند.

دقت داشته باشیم که اجازه ورود به شهرها را ندارد و مساله خروج نیست. مردم کار کشاورزی، دامداری و صنعتی در بیرون از شهرهایشان دارند و می توانند فعالیت هایشان را بی دغدغه انجام دهند.
اگر افراد غیر بومی وارد شهر‌های با وضع نارنجی شوند در صورت مشاهده در هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و اگر وارد شهر‌های با وضع قرمز شوند در هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.”خبرنگاران در محدودیت‌های کرونایی جریمه نمی‌شوند”

افرادی که در داخل شهر تهران هستند به هیچ شهری در سطح کشور نمی‌توانند بروند. از صبح شنبه این اعمال به شدت اجرایی می شود. وضعیت نارنجی، مشاغل اضطراری مانند آتش نشانی دورکاری ندارند و حضور فقط یک سوم کارکنان شامل حال آن‌ها نمی‌شود، اما بقیه دستگاه‌ها که امکان دورکاری دارند حضور کارکنان تا یک سوم در وضعیت زرد امکان پذیر است و در وضع نارنجی، تا یک دوم و در وضعیت قرمز تا دو سوم عدم حضور را می‌توانند داشته باشند.
اگر چنانچه مدیران دستگاه‌ها و مسئولان مربوط، این محدودیت‌ها را رعایت نکنند مجازات می‌شوند.
محدودیت‌ها در مورد برخی نیرو‌های شرکتی و خدمات اعمال نمی‌شود و آن‌ها از این نظر گله مندند و مسئولان باید به این مسئله دقت و مراقبت کنند اگر گزارشی مبنی بر نقض مقررات و محدودیت‌ها داده شود، آن مسئولان خاطی، مجازات می‌شوند. هدف اصلی این طرح ملی ، ایجاد فاصله گذاری اجتماعی است.”خبرنگاران در محدودیت‌های کرونایی جریمه نمی‌شوند”

  • منبع خبر : ایسنا