خداحافظی عجیب محمد بنا از فرنگی‌کاران/ استعفای آقای خاص؟
خداحافظی عجیب محمد بنا از فرنگی‌کاران/ استعفای آقای خاص؟
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با خداحافظی از فرنگی‌کاران، به آنان اعلام کرد دیگر هیچ سمتی در تیم ملی ندارد که برخی این موضوع را استعفای آقای خاص خوانده اند.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به تازگی در اقدامی غیر قابل پیش بینی، پیغامی را در گروه واتس آپی تیم ملی منتشر کرده که نشان دهنده استعفای اوست. محمد بنا در این گروه، صراحتا از فرنگی کاران و مربیان حلالیت طلبیده و اعلام کرده دیگر هیچ سمتی در تیم ملی کشتی فرنگی ندارد.” خداحافظی عجیب محمد بنا از فرنگی‌کاران

این اقدام «آقای خاص» در حالی صورت گرفته که روز گذشته نشست ویژه ای با حضور حمید سوریان و سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد تا در خصوص برگزاری اردوهای تیم ملی تصمیم گیری شود؛ جلسه ای بی نتیجه که در نهایت مقرر شد فعلا هیچ اردویی برگزار نشود تا اینکه اتحادیه جهانی کشتی تکلیف برگزاری رقابتهای جهانی را مشخص کند!” خداحافظی عجیب محمد بنا از فرنگی‌کاران”

هنوز هیچ استعفای کتبی از سوی محمد بنا به فدراسیون کشتی ارسال نشده و فعلا باید منتظر واکنش فدراسیون به این اقدام عجیب محمد بنا باشیم.” خداحافظی عجیب محمد بنا از فرنگی‌کاران”

بنا تنها مدال جهانی ایران در وزن ۶۸ کیلوگرم کشتی فرنگی و اولین مدال جهانی کشتی فرنگی ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ را در سال ۱۹۸۳ به دست آورد. وی در دیدار پایانی وزن ۶۸ کیلوگرم در مقابل تاپیوسی پیلا کشتی‌گیر فنلاندی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

بنا در دو مقطع مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران شده و موفقیت‌های قابل توجهی را با این تیم کسب کرده و یکی از برجسته‌ترین مربیان کشتی جهان به‌شمار می‌رود. بار اول در سال ۲۰۰۵ هدایت این تیم را بدست گرفت. روش‌های کاری او به قدری مورد توجه کارشناسان قرار داشت که حتی گرم کردن ورزشکاران توسط او نیز مورد فیلمبرداری قرار می‌گرفت. با هدایت او تیم ملی کشتی فرنگی ایران ۳ سال پیاپی صاحب مدال طلا در رقابت‌های قهرمانی جهان شد.

بنا در سال ۲۰۰۷ در پی اختلاف با محمدرضا یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی از مربی‌گری تیم ملی برکنار شد اما پس از شکست سنگین تیم ملی کشتی ایران در المپیک پکن دوباره مربی این تیم شد و توانست تیم ملی ایران را در مسابقات جهانی ۲۰۰۹ با یک مدال طلا و سه مدال برنز به مقام دوم جهان برساند. این اولین بار بود که کشتی فرنگی ایران روی سکوی جهانی قرار می‌گرفت، در حالی‌که ۵ کشتی‌گیر این تیم برای اولین بار در مسابقات جهانی حاضر می‌شدند. در سال ۲۰۱۰ در جام جهانی کشتی در ارمنستان، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت بنا برای نخستین بار قهرمان جام جهانی شد. در همین سال این تیم با ۴ مدال طلا و یک مدال برنز به مقام نخست بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌جو رسید که بهترین نتیجهٔ کشتی فرنگی ایران در بازی‌های آسیایی پس از بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران (۸ طلا و یک نقره در ده وزن) محسوب می‌شد. تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۱ در ترکیه با سرمربیگری محمد بنا علی‌رغم حضور نداشتن حمید سوریان با کسب دو طلا و یک برنز بر سکوی سوم جهان تکیه زد. در این سال محمد بنا به عنوان بهترین مربی سال کشتی فرنگی انتخاب شد.

  • منبع خبر : مهر