خداحافظ آقای کیروش…!
خداحافظ آقای کیروش…!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که هشت سال هدایت این تیم را برعهده داشت پس از شکست در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا برابر ژاپن و نرسیدن به فینال، خبر جدایی از تیم ملی ایران را اعلام کرد. به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد از امارات، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی […]

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که هشت سال هدایت این تیم را برعهده داشت پس از شکست در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا برابر ژاپن و نرسیدن به فینال، خبر جدایی از تیم ملی ایران را اعلام کرد.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد از امارات، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت های آسیا برابر ژاپن ۳ بر صفر شکست خورد تا حسرت رسیدن به فینال و قهرمانی در آسیا ۴۷ ساله شود.

کارلوس کی روش که هشت سال سرمربی ایران بود و توانست این تیم را به دو جام جهانی ببرد و در دو دوره جام ملت های آسیا هم حضور داشته باشد، در نشست خبری بعد از دیدار با ژاپن گفت: این پایان کار من در ایران است.

اشتباه مظلومانه‌ای داشتیم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ارزیابی اش از بازی گفت: بازی رقابتی را شاهد بودیم. در نیمه اول بازی متعادلی را شاهد بودیم و این روند ادامه داشت تا اینکه یک اشتباه ساده گونه و مظلومانه از طرف بازیکنان ایران اتفاق افتاد.  بازیکنان منتظر تصمیم داور برای اعلام یک خطا بودند که این اشتباه شد و بعد از آن تیم از لحاظ احساسی کاملا بر هم ریخت.

ژاپن استحقاق فینالیست شدن را داشت
وی افزود: بعد از این گل تنها یک تیم در زمین حضور داشت که آن هم ژاپن بود. آنها به گل رسیدند و استحقاق رسیدن به فینال را داشتند. به تیم حریف تبریک می گویم. از بازیکنان خودم هم تشکر می‌کنم با در نظر گرفتن تمام مشکلات و محدودیت‌ها آنها تلاش زیادی در این مدت داشتند.

ایران استحقاق حضور در فینال را داشت
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به این موضوع که ایران بهترین تیم ممکن را داشت و می توانست قهرمان شود اما این اتفاق رخ نداد گفت: در هشت سال گذشته نقطه نظراتم را اعلام کردم که چه کارهایی باید صورت بگیرد. فکر نمی کنم افراد زیادی باشند که بخواهند به صحبت های من گوش بدهند. مهمترین موضوع بعد از بازی امروز این است که بگویم که بسیار خوشحالم که ماجراجویی که با بازیکنان ایرانی پشت سر گذاشتم بی نظیر بود. واقعیتش این است که ایران استحقاق حضور در فینال را داشت.

بازیکنانم اعتبار جهانی کسب کردند
وی ادامه داد: الان زمان این است که تقدیر خودم را به مردم ایران و فدراسیون فوتبال تقدیم کنم که این فرصت را به من دادند تا هدایت تیم ملی را برعهده داشته باشم. بازیکنانم عملکرد بسیار خوبی داشتند و توانستند در سراسر جهان کسب اعتبار کنند. یک بار دیگر از هواداران فوتبال  و مردم ایران تشکر می کنم.

اینجا پایان است
کارلوس کی روش ادامه داد: امیدوارم متوجه شوید که الان پایان اینجاست. من راه خودم را به عنوان مربی رفتم. برای مردم ایران بهترین ها را آرزو می کنم. مخصوصا از عملکرد بازیکنانم در برزیل و روسیه تشکر می کنم که برای سربلندی مردم مبارزه کردند. این پیام را به بقیه جهان دادند که مردم ایران استحقاق این را دارند که نگاه ویژه ای به آنها بشود.

هشت سال برای مردم ایران جنگیدم
کی روش در مورد اینکه نقش خودش در این شکست چقدر بوده و آیا قصد عذرخواهی از مردم ایران را ندارد گفت: نقش من مثل هشت سال گذشته است. مسئولیت کامل برای اتفاقاتی که در زمین رخ داد را می پذیرم. اما از شما می پرسم که نقش شما در هشت سال گذشته چه بوده است؟ نقش شما(رسانه) سکوت بوده است اما من برای موفقیت تیم ملی ایران داخل زمین جنگیدم.

نسل خوبی به میراث گذاشتم
​سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: آینده بسیار خوبی را برای تیم ملی فوتبال ایران می خواهم. آنها نسل خوبی از بازیکنان خواهند بود که هر کسی سرمربی تیم ملی شود انتخابش همین بازیکنان خواهد بود. مهمترین میراث هم کمپی است که بوجود آمده است.