«خدای جنگ» پیروز بزرگ جوایز بفتای بازی‌های ویدیویی
«خدای جنگ» پیروز بزرگ جوایز بفتای بازی‌های ویدیویی
بازی جدید «خدای جنگ» که ۱۰ نامزدی در جوایز بفتای بریتانیا کسب کرده بود، با کسب ۵ جایزه به خانه رفت.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از هالیوود ریپورتر، بازی جدید «خدای جنگ» روند پیروزی‌های اخیر خود را باز هم ادامه داد و توانست بیشترین تعداد جوایز از جمله جایزه اصلی را در مراسم اهدای جوایز بازی‌های ویدئویی بفتا که در لندن برگزار شد، از آن خود کند.

این بازی اکشن و ماجراجویی سونی سانتا مونیکا توانست جوایز بهترین بازی، بهترین موسیقی، بهترین روایت، دستاورد صوتی و بهترین اجرا (برای جرمی دنت) را به خود اختصاص بدهد و به این ترتیب از ۱۰ جایزه‌ای که نامزد دریافت آن‌ها شده بود پنج جایزه را به خانه ببرد.

این بازی که در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ منتشر شده بود قبلاً توانسته بود جوایز برتر «جوایز بازی»، «جوایز دبلیوجی‌ای» و «جوایز دی‌آی‌سی‌ای» را از آن خود کند.

در عین حال بازی رکودشکن وسترن «Red Dead Redemption ۲» محصول راک‌استار به هیچ وجه عملکرد خوبی نداشت و در تمام شش بخشی که نامزد دریافت جایزه شده بود بازنده از آب درآمد. بازی «لابو» محصول نینتندو نیز توانست در دو بخش برنده شود و جوایز بهترین بازی خانوادگی و بهترین نوآوری گیمینگ را از آن خود کند. بازی «فورزا هورایزون» مایکروسافت به عنوان بهترین بازی بریتانیایی شناخته شد.

چارلی بروکر خالق سریال «آئینه سیاه» که جدیدترین و خبرسازترین اپیزودش داستان خود او را در دنیای دهه هشتادی بازی‌های ویدئویی روایت کرده بود، جایزه بهترین بازی سال را به «خدای جنگ» اهدا کرد.

در مراسم بفتای گیمینگ که در سالن ملکه الیزابت واقع در ساوت بنک لندن برگزار شد، توجه بسیاری هم به عناوین کوچک‌تر و مستقل کرد. بازی «بازگشت اوبرا دین» ساخته لوکاس پوپ جایزه بهترین دستاورد هنری و بهترین طراحی بازی را برد و بازی استراتژی «درون شکاف» به عنوان بهترین ملک اوریجینال گیمینگ شناخته شد. بازی درام «فلورنس» به عنوان بهترین بازی موبایلی شناخته شد که یک پیروزی بزرگ برای شرکت آناپورنا بود.

درست در روزی که شاهزاده هری بریتانیا بازی محبوب «فورت‌نایت» را یک بازی به شدت اعتیادآور و خطرناک خواند و گفت نباید گیمرهای بریتانیایی اجازه بازی کردن آن را داشته باشند، «فوریت‌نایت» توانست جایزه بهترین بازی در حال رشد و تحول بفتا را دریافت کند.

  • منبع خبر : مهر