خدمات هلال احمر به زلزله‌زدگان کرمانشاه
خدمات هلال احمر به زلزله‌زدگان کرمانشاه

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور گفت: با تجهیز انبار اقلام امدادی در میناب به عنوان مرکزیت شرق هرمزگان می توان کمک های خوبی را هنگام وقوع حوادث به سایر نقاط استان صادر کرد.  علی اصغر پیوندی در آئین افتتاح ساختمان اداری هلال احمر میناب، گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان […]

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور گفت: با تجهیز انبار اقلام امدادی در میناب به عنوان مرکزیت شرق هرمزگان می توان کمک های خوبی را هنگام وقوع حوادث به سایر نقاط استان صادر کرد.

 علی اصغر پیوندی در آئین افتتاح ساختمان اداری هلال احمر میناب، گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان معین و جانشین دولت در هنگام بروز حوادث می تواند نقش بسزایی در حل مشکلات مردم داشته‌ باشد.

پیوندی ایران را یک کشور پر حادثه دانست و افزود: از ۴۳ حادثه‌ای که در دنیا رخ می دهد کشور ایران قابلیت بروز ۳۳ مورد از آن را دارد.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور به ۹۳ سال تلاش و همراهی این سازمان با مردم اشاره کرد و گفت: در هر حادثه ای که در کشور رخ می دهد مردم به دنبال کاور قرمزهای هلال احمر می گردند و این افتخار بزرگی است که مردم به این نهاد اعتماد دارند.

معاون رئیس جمهور امدادگران و داوطلبان را اساس کار جمعیت هلال احمر دانست و تاکید کرد: سازمان جمعیت هلال احمر ایران جزو بیست جمعیت برتر دنیا قرار دارد.

وی در خصوص کمک به مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز، گفت: میزان ۶۰۰ میلیارد ریال کمک نقدی و بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال کمک غیر نقدی به میزان ۲۵ هزار تن اقلام در اختیار سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی قرار گرفت تا بتواند در جهت رفع نیازهای مردم در این زمینه گامی بردارد.

این مقام مسئول در تشریح کمک‌های صورت گرفته از سوی این نهاد به مردم زلزله زده کرمانشاه، گفت: به هرکدام از خانواده هایی که در این زلزله عزیزی را از دست داده بودند به تعداد نفرات مبلغ ۵۰ میلیون ریال و خانواده‌هایی که در ده روز اول وقوع این حادثه صاحب فرزند شده بودند این مبلغ پرداخت شد و برای خانواده‌هایی که در مضیقه بودند اقلام اولیه زندگی خریداری شد.

پیوندی، ایران را دارای جوانان بسیار خلاق، غیرتمند، توانمند و پرشوری دانست و عنوان کرد: باید فضایی در کشور وجود داشته باشد که همه بتوانند با ورود به آن استعداد های خود را بروز کنند.

 

معاون رئیس جمهور با تأکید بر لزوم نقش دادن به دختران و پسران جوان، اضافه کرد: چتر حمایتی جمعیت هلال احمر باید به قدری گسترده شود که همه بتوانند از آن بهره ببرند.

پیوندی تعداد پایگاه های امداد و نجات هلال احمر را ۵۳۱ پایگاه عنوان کرد و افزود: در افق چشم انداز این نهاد در صدد هستیم این تعداد را به یک هزار و ۲۰۰ پایگاه برسانیم که یکی از آنها نیز سهم میناب خواهد بود.

وی میناب را به گونه ای مرکز شرق هرمزگان نامید و افزود: اقلام و زیرساخت ها و به ویژه انبارها با توجه به شرایط آمایش مناطق پیش بینی شده که شهرستان میناب در این برنامه از اولویت خاصی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، شامگاه چهارشنبه (۱۸ بهمن ماه) ساختمان اداری جمعیت هلال احمر میناب با زیربنای ۵۷۵ متر در دو طبقه و ۱۱ اتاق اداری و سالن اجتماعات با مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با حضور دکتر علی اصغر پیوندی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.