خروج آمریکا از برجام «شیطنت»است/ایران برای ادامه مسیر با اروپایی ها مشکلی ندارد
خروج آمریکا از برجام «شیطنت»است/ایران برای ادامه مسیر با اروپایی ها مشکلی ندارد

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح اقتصاد، درباره تصمیم ترامپ در برجام، اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام، توافقات فی مابین را بی معنی می کند. یعنی اگر آمریکا بدون هیچ تحریم یا تهدیدی نسبت به برجام خارج […]

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح اقتصاد، درباره تصمیم ترامپ در برجام، اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام، توافقات فی مابین را بی معنی می کند. یعنی اگر آمریکا بدون هیچ تحریم یا تهدیدی نسبت به برجام خارج شود، این توافقنامه به راه خود ادامه می‌دهد، ولی خروج آمریکا در این وضعیت، برجام را برهم میزند و سایه تحریم‌ها و تهدیدها بر سر کشورهای دیگر تشدید خواهد کرد و آمریکا نمی گذارد اهداف ایران در برجام برای کسب سود محقق شود.
وی با بیان اینکه از اول مشخص بود که آمریکائیها بدنباله برهم زدن این توافق هستند، متذکر شد: در صورت خروج امریکا حالتی نیز متصور است که ایران با اروپا ادامه مسیر را داشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اگر اروپایی ها مایل به همکاری باشند، از جانب ما هیچ مشکلی وجود ندارد و مسیر را با آنها ادامه می دهیم و لازم است بانک های اروپایی کمال همکاری را با ایران بعمل آورند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر آمریکا از بحران خارج شود و قصد شیطنت داشته باشد، در آن صورت رابطه ایران و اروپا موثر نخواهد بود، گفت: با این شرایط برجام آن نقشی که در سازندگی و تامین منافع جامع برایش متصور بودیم را محقق نخواهد کرد و آورده‌‎ها و داده‌های برجام، برای ایران همخوانی نخواهد داشت.