خریدهای جدید استقلال؛ تقویت تیم یا مشتری کلینیک باشگاه؟
خریدهای جدید استقلال؛ تقویت تیم یا مشتری کلینیک باشگاه؟

باشگاه استقلال در حالی اردوی آماده سازی خود را در ترکیه برپا کرده است که هنوز وضعیت خریدهای مصدوم این تیم مشخص نیست و هیچکس هم مسئولیت این شرایط را بر عهده نمی‌گیرد.  باشگاه استقلال فصل نقل و انتقالات را طوفانی آغاز کرد و بازیکنان زیادی را به یکباره به خدمت گرفت تا این نوید […]

باشگاه استقلال در حالی اردوی آماده سازی خود را در ترکیه برپا کرده است که هنوز وضعیت خریدهای مصدوم این تیم مشخص نیست و هیچکس هم مسئولیت این شرایط را بر عهده نمی‌گیرد.

 باشگاه استقلال فصل نقل و انتقالات را طوفانی آغاز کرد و بازیکنان زیادی را به یکباره به خدمت گرفت تا این نوید را بدهد که آنها روزهای خوبی را در نقل و انتقالات پیش رو خواهند داشت. اما توقف ناگهانی چرخه نقل و انتقالات باعث ایجاد یکسری نگرانی‌ها نزد هواداران این تیم شد. خریدهای رقیب سنتی در عین محرومیت از نقل و انتقالات تابستانی همزمان با توقف خریدهای استقلال و جدایی ستاره‌های این تیم نگرانی‌ها را افزایش داد و هواداران آن فشار را بر باشگاه افزودند. در این میان بسیاری از پیشکسوتان و مدیران سابق باشگاه هم با حمایت از تفکر هواداران و علنی کردن نگرانی از شرایط آبی‌ها باعث شدند تا عملا این تیم وارد بحران تازه‌ای شود.

فرایند همه این اتفاقات منجر به جذب علی کریمی بازیکن پیشین سپاهان شد و این که احتمال توافق را با جباروف و تیام دو مهره کلیدی و خارجی فصل گذشته این تیم بالا برد. اتفاقی که شاید مدیران باشگاه را حداقل تا آغاز فصل در حاشیه امنیت قرار دهد.

اخیرا شائبه مصدومیت چند خرید جدید تیم آبی پوشان هم پیش آمده که بود که مدیرعامل باشگاه برای فرار از فشارهای پیش آمده در این رابطه اعلام کرد به جز دانشگر سایر قراردادها را امضا نکرده و بازیکنان جدید رسما استقلالی نشده‌اند. این در حالی است که همه این بازیکنان در اردوی پیش فصل این تیم در ترکیه حضور داشته و زیر نظر شفر تمرینات بدنسازی خود را دنبال می کنند و بعید به نظر می‌رسد بعد از گذشت این مدت عذر آنهایی که گفته شده بود قراردادشان از سوی مدیرعامل امضا نشده، جواب شوند.

در حالی که می‌رفت این قضیه به فراموشی سپرده شود واکنش همزمان اعضای کادر پزشکی باشگاه استقلال باعث شد بار دیگر پرونده جذب بازیکن مصدوم در این تیم به جریان بیفتد.

* یک خرید جدید نیاز به جراحی دارد
یکی از بازیکنان که در فصل نقل و انتقالات و با سر و صدای زیاد خریداری شد و هنوز نتوانسته در تمرینات این تیم حضور پیدا کند،  شرایط چندان مناسبی ندارد. علیرغم این که بازیکن مزبور آسیب دیدگی جدی‌اش را تکذیب کرده و مدتهاست اعلام می کند به زودی در تمرینات حضور پیدا می کند، ممکن است برای بهبودی نیاز به جراحی پیدا کند.

این بازیکن چند ماه پیش یک مصدومیت سنگین داشته که تحت جراحی قرار گرفته و اگر یکبار دیگر جراحی شود بعید است که بتواند در بسیاری از مسابقات به میدان برود.

* یک بازیکن قطعا به هفته های اول نخواهد رسید
یکی دیگر از خریدهای جدید این تیم هم مدتی پیش جراحی سنگینی را پشت سر گذاشته و اگر در نقل و انتقالات تابستانی جذب استقلال نمی‌شد، بعید بود تا پایان نیم فصل نخست جذب تیم دیگری شود. این بازیکن قطعا هفته‌های ابتدایی فصل را از دست خواهد داد. وی در حالی با شرایط آسیب دیدگی جذب استقلال شد که این تیم در پست آن بازیکن دو بازیکن جوان و در حد ملی دارد که خود این بازیکنان رقابت سنگینی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت دارندد.

* زانوی یک بازیکن جوان مشکل دارد
یکی از بازیکنان جوانی که ابتدای فصل نقل و انتقالات به خدمت گرفته شد از ناحیه زانو آسیب دیده و وی نیز باید تحت ملاحظات فیزیوتراپی فصل را سپری کند. یعنی سرتاسر فصل مشتری کلینیک‌های فیزیوتراپی است و در صورت تحت فشار بودن در تمرینات و مسابقات ممکن است کارش به جراحی بکشد.

* مصدومان قبلی 
مدیران باشگاه در حالی این تعداد بازیکنی که در سلامتی آنها شک و شبهه وجود دارد را به خدمت گرفته‌اند که از بازیکنان فصل گذشته این تیم مصدومانی هستند که ابتدای فصل بعد را از دست داده اند. آبی ها در حالی فصل جدید را آغاز می کنند که داریوش شجاعیان، محسن کریمی و به احتمال زیاد روزبه چشمی را در اختیار نخواهند داشت. حال اضافه شدن این بازیکنان جدید هم به جمع غایبان ابتدای فصل این را می رساند که کار شفر در هفته های ابتدایی چندان راحت هم نخواهد بود و این در حالی است که از اهداف اولیه باشگاه این بود که شرایط تیم به نحوی باشد که از هفته های ابتدایی چهره مدعی قهرمانی را به خود بگیرد.

* بازیکنانی وابسته به فیزیوتراپی
در مجموع باید گفت تعداد بازیکنان وابسته به فیزیوتراپی استقلال برای فصل بعد کم نیست. بازیکنانی که به موازات تمریناتی که در زمین چمن انجام می‌دهند باید ساعتهایی را در کلینیک های فیزیوتراپی بگذارنند که این موضوع می تواند کار این تیم را در هفته های آغازین بسیار سخت کند.